لایحه رایگان‌شدن پارکینگ‌های عمومی قم در مناسبت‌ها تدوین می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از آماده کردن لایحه‌ای برای رایگان‌شدن پارکینگ‌های عمومی قم در مناسبت‌ها خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لایحه رایگان‌شدن پارکینگ‌های عمومی قم در مناسبت‌ها تدوین می‌شود
شناسه : 67736 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم به مشکلات تأمین پارکینگ اشاره کرد و اظهار داشت: باید به تأمین پارکینگ نگاهی جامع داشته باشیم و گرنه سال‌های زیادی با این مشکل مواجه خواهیم بود.

وی، مشکلات پارکینگ مصلا و رودخانه را مورد بررسی قرار داد و افزود: وقتی پارکینگ‌ها تنها یک خروجی دارد و امکان اضافه ورودی و خروجی در مسیر پارکینگ‌ها نیست، ما با حجم ترافیک مسیر مواجه خواهیم بود و نمی‌توان برای آن کاری کرد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به نارضایتی مردم در ایام شب‌های قدر پرداخت و بیان کرد: هزینه پارکینگ در ساعت‌های مختلف متفاوت بود و برای هر سه ساعت مشخص‌شده یک هزار و ۵۰۰ تومان تخفیف در نظر گرفته شد و هزینه ۱۳ هزار تومان برای توقف بیش از ۵ ساعت در نظر گرفته‌شده بود.

وی ادامه داد: در سه شب لیالی قدر تمام نیروهای شهرداری در پارکینگ‌ها حضور داشتند و حجم زائران و اتمام برنامه حرم زودتر از موعد اجازه عودت وجه به مردم و شهروندان را نمی‌داد و خروجی‌های پارکینگ شرقی در شب دوم به ۱۰ گیت و شب سوم به ۱۳ گیت افزایش پیدا کرد.

صفوی تأکید کرد: رایگان شدن پارکینگ‌ها در اختیار شهرداری نیست و شورای شهر می‌تواند مصوب کند در ایام مناسبتی پارکینگ‌ها رایگان در اختیار شهروندان و مسافران قرار گیرد و با ابلاغ شورا، شهرداری آن را اجرایی خواهد کرد.

وی در پایان از ارائه لایحه تخفیف پارکینگ برای افراد خاص خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی لایحه بهای خدمات پارکینگ برای همه افراد به شورای اسلامی شهر قم تقدیم می‌شود و در مرحله تدوین بوده و باید بدانیم حل مشکلات پارکینگ نیاز به زمان دارد.

نوشته های مشابه
ضابطیان مهمان شهر کتاب قم می‌شود
اجرای پویش مردمی‌سازی مصرف انرژی در ۱۰۰ مدرسه قم
حضور انتشارات «خادم الرضا» در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.