آمادگی شهرداری قم برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به هدف‌گذاری کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی شهر قم گفت: با توجه به تسهیلات مناسب و تحویل به‌موقع خودرو، سازمان تاکسیرانی آمادگی دارد عمر ناوگان را از ۱۰ سال به ۸ سال کاهش دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی شهرداری قم برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده
شناسه : 67545 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیرعباس صفوی با اشاره به اقدامات در حوزه تقویت ناوگان تاکسیرانی اظهار داشت: در سال گذشته سایت نوسازی ناوگان تاکسی فرسوده پس از سال‌ها توقف جهت ثبت‌نام از متقاضیان و مالکین تاکسی‌های فرسوده بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در این طرح، نوسازی تاکسی به‌صورت ۱۰۰ درصد نقدی اجرایی شد، ابراز کرد: پرداخت نقدی خرید خودرو از توان مالی بسیاری از تاکسی‌داران خارج و استقبال زیادی از این طرح صورت نگرفت.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم ادامه داد: با افزایش چشمگیر قیمت خودرو و اختصاص خودروی سمند به مبلغ ۲۷۳ میلیون تومان، بسیاری از متقاضیان توان پرداخت این مبلغ را نداشتند که سازمان تاکسیرانی درصدد حمایت از این قشر خدوم برآمد.

وی با تأکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام‌شده و با حمایت‌های شهردار و شورای اسلامی شهر، مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به‌منظور اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت در اختیار سازمان تاکسیرانی قرار گرفت، گفت: با همکاری بانک رسالت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با کارمزد ۲ درصد به ازای هر دستگاه تاکسی فرسوده بر اساس اولویت‌بندی و سال خودروها اختصاص یافت.

صفوی، تعداد تاکسی‌های نوسازی شده در سال ۱۴۰۱ را ۱۵۴ دستگاه دانست و اذعان کرد: فرآیندهای ثبت‌نام و واریز وجه کامل ۱۳۰ دستگاه خودرو در پایان سال گذشته انجام شد و این تعداد خودرو تا پایان خردادماه تحویل رانندگان خواهد شد.

وی با اشاره به هدف‌گذاری کاهش عمر ناوگان تاکسیرانی شهر قم یادآور شد: با توجه به تسهیلات مناسب و تحویل به‌موقع خودرو، سازمان تاکسیرانی آمادگی دارد تعداد کثیری از تاکسی‌های فرسوده را در سال ۱۴۰۲ نوسازی کرده و عمر ناوگان را از ۱۰ سال به ۸ سال کاهش دهد.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.