افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ قم در سال ۱۴۰۲

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: بودجه عمرانی منطقه پنج، ۱۰۰ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش‌یافته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی منطقه ۵ قم در سال ۱۴۰۲
شناسه : 67539 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قراچورلوی با اشاره به عملکرد منطقه پنج در سال گذشته، اظهار داشت: در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱، جمع بودجه حدود ۲۹۷ میلیارد تومان بود که ۱۰۰ میلیارد تومان مربوط به عمران و الباقی برای مباحث خدمت شهری و هزینه‌های جاری بود که عمدتاً برای خدمات شهری و فضای سبز اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه از این میزان ۱۰۰ درصد از بودجه نقدی و حدود ۷۰ درصد غیر نقدی تحقق‌یافته است، ابراز کرد: در صورت ثبت‌اسناد مربوطه، بیش از ۱۰۰ درصد غیرنقدی نیز محقق می‌شود که نشان از رشد بسیار خوب بودجه در منطقه است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر اینکه در سال گذشته ۷۳ پروژه در سطح منطقه با اجرای ۱۰۰ درصدی صورت گرفت، اضافه کرد: چند پروژه نیز با پیشرفت قابل‌توجه در دست تکمیل شدن است که برخی به‌زودی و برخی در سال جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی در خصوص بودجه سال ۱۴۰۲ نیز اذعان کرد: در سال جاری بودجه حدود ۷۳ درصد افزایش داشته که ۱۰۰ در صد در بخش عمرانی شاهد افزایش بودجه بوده‌ایم، به‌طوری‌که سال گذشته بودجه عمرانی ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

قراچورلوی عنوان کرد: همچنین در منطقه پنج در سال جاری۱۵۰ پروژه تعریف‌شده که پس از اجرا در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بودجه نقدی نیز از ۱۵۷ میلیارد تومان سال گذشته با رشد مناسب به ۲۴۰ میلیارد تومان رسیده است؛ بودجه غیر نقدی نیز رشد خوبی دارد اما نسبت به بودجه نقدی کمتر بوده و از ۹۵ میلیارد تومان به ۱۱۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم مطرح کرد: با ظرفیت‌های جدید رشد بهتری در پروژه‌های عمرانی خواهیم داشت و امیدواریم سال پرباری برای شهروندان داشته باشیم و گشایش کار برای همه خادمین شهر صورت گرفته تا بتوانیم شهر توسعه‌یافته‌ای رقم بزنیم.

وی از بهره‌برداری از بوستان میره ای در انتهای کوچه ۲۷ خیابان شهید کلهری با ۹۰ درصد پیشرفت به‌زودی خبر داد و گفت: احداث بوستان بانوان نیز به جاهای خوبی رسیده و امیدواریم به‌زودی با مشخص شدن پیمانکار به سرانجام خوبی رسیده و در اختیار بانوان این منطقه قرار بگیرد.

قراچورلوی اظهار داشت: در خصوص پروژه‌هایی مانند میدان حضرت ولی‌عصر(عج) نیز اقدامات خوبی شکل‌گرفته و از وضعیت کارگاهی خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه در سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی‌شده بود، تحقق‌یافته است و الباقی نیز در سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود، ضمن اینکه دو طرح مهم برای منطقه پنج اجرایی می‌شود تا در سال جاری شهروندان بتوانند از آن استفاده کنند.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.