تدوین دستورالعمل مدیریت بحران و ایمنی در حوزه فضای سبز

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از تدوین دستورالعمل مدیریت بحران و ایمنی در حوزه فضای سبز برای نخستین‌بار در کشور در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین دستورالعمل مدیریت بحران و ایمنی در حوزه فضای سبز
شناسه : 67398 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی برزویی با بیان اینکه ایمنی و مدیریت بحران یکی اصلی‌ترین دغدغه‌ها در حوزه مدیریت شهری بوده است اظهار کرد: این خطرات ایمنی و بحران‌ها برای قشر باغبان و فعالان حوزه فضای سبز بسیار بیشتر است و به همین خاطر دوره آموزشی برنامه‌ریزی شد تا در رده‌های مختلف مباحث ایمنی و بحران به‌صورت عملی و کاربردی به آن‌ها ارائه شود.

وی با تأکید بر اینکه سال گذشته دوره اطفاء حریق برای بیش از ۲۵۰ نفر برگزار شد افزود: بنا داریم دوره‌های اطفاء حریق و کمک‌های اولیه خصوصاً با محوریت امور ضروری در شهر نیز بیش از گذشته برای پاکبانان و باغبانان فضای سبز انجام گیرد.

رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با بیان اینکه این دوره‌ها با حضور متخصصان سازمان آتش‌نشانی و اورژانس برگزار می‌شود تا کاربردی‌تر باشد گفت: بحث ایمنی کار باغبانان و شهر نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین خاطر برنامه‌ریزی کردیم تا آموزش‌هایی ارائه شود تا هم باغبانان و همچنین مردم دچار مشکل شوند.

وی از تدوین دستورالعمل مدیریت بحران و ایمنی در حوزه فضای سبز برای نخستین بار در کشور خبر داد و افزود: تلاش داریم این دستورالعمل را به‌صورت کشوری ابلاغ کنیم تا الزامات ایمنی و ضروریات مدیریت بحران در تمام شهرها مدنظر قرار گیرد.

برزویی ابراز کرد: طی روزهای آینده امور کارشناسی این کار انجام داده خواهد شد و سپس با اخذ نظر نهادهای تخصصی، این شیوه‌نامه جامع برای ابلاغ پیگیری خواهد شد که تضمین اجرای این دستورالعمل نیز در قالب قراردادهای پیمانکاران و با اتخاذ سیاست‌های تنبیهی است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.