ساماندهی روزبازارهای قم

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از ساماندهی روزبازارهای سطح شهر خبر داد و گفت: اجرای طرح‌های سد معبر و پاک‌سازی محل‌های حساس در سطح شهر به‌ویژه پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و اجرای طرح‌های ضربتی جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و معتادین متجاهر از جمله این برنامه‌ها در سال ۱۴۰۱ بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی روزبازارهای قم
شناسه : 67385 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا شفیعی با اشاره به اهم اقدامات و برنامه‌های اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم در سال ۱۴۰۱ اظهار داشت: اجرای طرح‌های سد معبر و پاک‌سازی محل‌های حساس در سطح شهر به‌ویژه پیرامون حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و اجرای طرح‌های ضربتی جمع‌آوری متکدیان، کارتن‌خواب‌ها، کودکان کار و معتادین متجاهر و…. در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله این برنامه‌ها در سال ۱۴۰۱ بوده است.

وی، طرح ساماندهی روزبازارهای سطح شهر را یکی دیگر از اقدامات برشمرد و افزود: این اقدام در کنار فاز دوم پاک‌سازی معابر و ساماندهی مشاغل شهری و رعایت حقوق شهروندی همزمان با اجرای پاک‌سازی معابر که در این زمینه تعداد ۱۱ نقطه در سطح مناطق تعیین و ساماندهی شدند که سبب فعالیت حدود ۵ هزار و ۱۲۰ نفر در زمینه‌های مختلف شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: طرح جمع‌آوری و برخورد قانونی با واحدهای صنفی ثابت و سیار توزیع غیرمجاز گاز مایع با تعاملات مؤثر قضایی و انتظامی در راستای پیشگیری از فعالیت‌های غیرمجاز که سبب ایجاد چالش و خطرات فراوان شده بود، در سال گذشته انجام شد.

وی با تأکید بر اجرای طرح نظارت و ساماندهی بر گاراژهای جمع‌آوری تفکیک غیرمجاز پسماندهای خشک در راستای حفظ محیط‌زیست و بهداشت عمومی شهر، اضافه کرد: در سال گذشته همکاری ویژه‌ای با سازمان میادین و مناطق شهری برای اجرای طرح انتقال صنوف مزاحم آهن‌فروش از کلیه معابر اصلی به شهرک صنوف با رعایت تمامی دستورالعمل‌ها و ضوابط شهری صورت گرفت.

شفیعی یکی دیگر از اقدامات مهم را ساماندهی میدان نبوت از وجود میوه‌فروشان سیار برشمرد و گفت: طرح پاک‌سازی و رفع تخلفات شهری با نهادینه کردن اصل قانون محوری و اخلاق محوری با حضور پرسنل این اداره کل و عوامل انتظامی در سال گذشته به‌منظور جلوگیری از هرگونه هرج‌ومرج و سو استفاده افراد سودجو و هنجارشکن در سطح شهر برگزار شد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات تخصصی با شعار قانون محوری و اخلاق محوری در انجام وظایف ویژه پرسنل اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری خبر داد و عنوان کرد: این دوره‌های آموزشی به‌منظور کاهش درگیری و خشونت در اجرای احکام و رفع تخلف برگزار شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم ادامه داد: در راستای ارتقای سطح نظارت و کنترل ساخت‌وسازهای شهری به‌صورت تخصصی، برخی کارشناسان رشته‌های مرتبط در این زمینه با مشارکت بخش خصوصی برای کاهش تخلفات ساختمانی جذب و به‌کارگیری شدند.

وی یکی از اقدامات مهم در سطح مناطق برای مقابله با تخلفات را واگذاری بخش نظارت و کنترل ساخت‌وسازهای شهری در برخی مناطق پرآسیب شهری در راستای نظارت مؤثر و بهینه و کاهش تخلفات شهری دانست.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.