آمادگی برای توسعه خط نخست مترو قم در صورت تأمین منابع ریالی و ارزی

سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم از آمادگی برای توسعه و تکمیل خط نخست مترو قم در صورت تأمین منابع ریالی و ارزی در مدت ۳ سال خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی برای توسعه خط نخست مترو قم در صورت تأمین منابع ریالی و ارزی
شناسه : 67374 | انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا انگشت باف در بازدید امیرآبادی نماینده مردم قم و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو اظهار داشت: فاز نخست پروژه به صورت کامل آماده تست گرم و بهره‌برداری بوده که تنها مشکل آن، تأمین واگن است.

وی با بیان اینکه فاز نخست پروژه از ایستگاه شهرک کامکار تا میدان شهید مطهری اجرایی شده است، ابراز کرد: دو ایستگاه در این فاز به صورت کامل آماده‌شده و مابقی به صورت عبوری خواهند بود.

سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در زمینه تأمین واگن دو هفته قبل در حضور وزیر کشور پیگیری‌های لازم انجام شد و در این زمینه پیگیر تأمین این واگن‌ها از یکی از کلان‌شهرها هستیم.

وی از آمادگی برای توسعه خط اول پروژه مترو در بازه زمانی ۳ ساله خبر داد و گفت: برای اجرایی کردن و تکمیل خط اول حداقل به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در مرحله نخست و در ادامه منابع ریالی و ارزی داریم.

انگشت باف با تاکید بر پیش‌بینی ۳ ایستگاه برای فاز دوم خط اول در ایستگاه‌های نکویی، میدان ولی‌عصر(عج) و مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: پروژه مترو قم به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص در توجه به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

نوشته های مشابه
بدرقه باشکوه شهدای خدمت در قم
آماده‌سازی مسیر تشییع شهدای خدمت در قم
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.