کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب فضای سبز با استفاده از چیپس چوب

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب با استفاده از چیپس چوب‌های تولیدی در مرکز تحقیقات، آموزش و تولیدات سازمان خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب فضای سبز با استفاده از چیپس چوب
شناسه : 67319 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۲:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به تولید بیش از ۲ هزار متر مکعب چیپس چوب در سال گذشته در سایت مرکز تحقیقات و تولید گل و گیاه زینتی شهرداری اظهار کرد: این چیپس چوب‌ها آماده برای قرارگیری بر روی چاله‌ها و تشتک‌های درختان کاشته شده در فضای سبز جنگلی و مناطق سبز شهری موردنظر است.

وی با بیان اینکه کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب و تبدیل‌شدن به کود مورد نیاز خاک ازجمله مزایای استفاده از چیپس چوب است افزود: طی سال‌های اخیر رویکرد جدی در مجموعه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برای بکارگیری روش‌های نوین و تکنولوژی روز در حوزه فضای سبز اتخاذشده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم استفاده از کودهای ارگانیک، روش‌های کاشت و جابه‌جایی به‌روز گیاهان، استفاده از چیپس چوب و… را بخشی از این اقدامات عنوان کرد و گفت: همچنین در حوزه تأمین انرژی و تأسیسات نیز چنین رویکردی دنبال شده که از آن جمله استفاده از پنل های خورشیدی و آبگرمکن های خورشیدی در عرصه‌های فضای سبز برای تأمین انرژی برق و آب گرم بوده است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.