فعالیت ۷۰ ورزشکار شمشیرباز در قم

رئیس هیئت شمشیربازی قم از تلاش برای توسعه این رشته ورزشی با برگزاری دوره‌های آموزشی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۲ مربی و حدود ۷۰ ورزشکار در این رشته ورزشی در قم فعالیت دارند و بانوان شمشیرباز قم نیز سال آینده در لیگ برتر شرکت خواهند کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۷۰ ورزشکار شمشیرباز در قم
شناسه : 65895 | انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی قنبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فعالیت‌های هیئت شمشیربازی استان قم پرداخت و اظهار کرد: رشته شمشیربازی در ایران یک رشته قدیمی محسوب می‌شود که قدمتی ۷۳ ساله دارد اما دوسال قبل در استان قم راه‌اندازی شد.

وی تصریح کرد: وقتی رشته شمشیربازی را در قم راه‌انداختیم مربی در این زمینه نداشتیم و از تهران مربیان را دعوت می‌کردیم، بعد از آن آقای «ویسی» یکی از قهرمانان رشته شمشیربازی در استان قم ساکن شد و در حال حاضر به عنوان مربی تیم‌های شمشیربازی استان فعالیت دارد.

فعالیت ۷۰ ورزشکار شمشیرباز در قم

رئیس هیئت شمشیربازی قم به برگزاری دوره‌های این رشته ورزشی در استان اشاره کرد و افزود: رشته شمشیربازی به عنوان یکی از واحدهای عمومی در دانشگاه قم، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان تدریس شد و تلاش کردیم این رشته را به دانشجویان معرفی کنیم.

قنبری از تربیت مربی به عنوان یکی از اولویت‌های هیئت شمشیربازی قم یاد کرد و گفت: به هر اندازه ورزشکار به رشته شمشیربازی اضافه شوند اقدام به تربیت مربی می‌کنیم، مربی در رشته شمشیربازی ظرفیت تدریس به ۵ نفر را دارد و باید به صورت انفرادی به ورزشکاران تدریس کند.

فعالیت ۷۰ ورزشکار شمشیرباز در قم

وی در ادامه به رقابت تیم‌های شمشیربازی استان در مسابقات مختلف کشوری اشاره کرد و گفت: شرکت در مسابقات زیر ۲۳ سال، المپیاد استعدادهای برتر، مسابقات چندجانبه جام پایتخت و حضور در لیگ شمشیربازی از جمله رویدادهایی بود که در سال جاری ورزشکاران شمشیرباز قم شرکت کردند.

رئیس هیئت شمشیربازی قم تصریح کرد: در مسابقات چند جانبه جام پایتخت موفق به کسب مدال برنز تیمی شدیم که نخستین مدال استان قم در این رشته ورزشی محسوب می‌شود.

فعالیت ۷۰ ورزشکار شمشیرباز در قم

قنبری همچنین به حضور دو تیم «صنایع گچ نگین قم» و «خانه شمشیربازی قم» در لیگ برتر اشاره کرد و گفت: بازیکنان تیم خانه شمشیربازی با میانگین سنی ۱۷ ساله در رقابت با بزرگان شمشیربازی کشور تجربه‌اندوزی کردند.

وی افزود: ان‌شاءالله تیم بانوان خانه شمشیربازی قم نیز در اسلحه اپه در لیگ برتر حاضر خواهد شد و به رقابت خواهد پرداخت.

رئیس هیئت شمشیربازی قم یکی از موانع توسعه این رشته ورزشی را گرانی تجهیزات آن عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه شمشیربازی جزء رشته‌های ورزشی لوکس و گلخانه‌ای محسوب می‌شود، تجهیزات آن یا وارداتی است یا تعداد افراد کمی هستند که فروشنده لوازم این رشته ورزشی باشند.

وی تصریح کرد: یکی از شرکت‌های دانش بنیان در حال بومی‌سازی تجهیزات شمشیربازی است و در صورت عرضه تجهیزات ایرانی شاهد راه‌اندازی و توسعه این رشته ورزشی در باشگاه‌های مختلف خواهیم بود.

فعالیت ۷۰ ورزشکار شمشیرباز در قم

قنبری افزود: امسال خوشبختانه با حمایت فدراسیون تمام تجهیزات مورد نیاز ورزشکاران را تأمین کردیم و به همت اداره‌کل ورزش و جوانان قم نیز پیست آلومینیومی شمشیربازی با هزینه ۱۲۰ میلیون تومان خریداری و به زودی نصب خواهد شد.

وی به برنامه‌های هیئت شمشیربازی در سال آینده اشاره کرد و گفت: حضور قدرتمندانه در دوره برگشت مسابقات لیگ برتر، حضور در لیگ بانوان، میزبانی از اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری در قم، برگزاری دوره‌های مربی‌گری و داوری در اسحه فلوره و اپه و سابر، انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های استان و برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق نیروگاه و پردیسان از جمله برنامه‌های هیئت شمشیربازی در سال ۱۴۰۲ است.

فعالیت ۷۰ ورزشکار شمشیرباز در قم

رئیس هیئت شمشیربازی قم همچنین از معرفی محمد حسین اسکندری به عنوان دبیر هیئت شمشیربازی خبر داد و گفت: توسعه رشته شمشیربازی در قم در دستور کار قرار دارد و رسانه‌ها می‌توانند ما را در این هدف یاری دهند.

قنبری در ادامه از فعالیت ۱۲ مربی در اسلحه اپه و فلوره در قم خبر داد و گفت: حدود ۷۰ ورزشکار مرد و زن در ورزش شمشیربازی در قم فعال هستند.

فعالیت ۷۰ ورزشکار شمشیرباز در قم

وی تصریح کرد: ورزشکاران رشته شمشیربازی باید از هوش خوبی برخوردار باشند و افراد از سن ۹ سال به بالا می‌توانند در دوره‌های آموزشی این هیئت ورزشی شرکت کنند.

رئیس هیئت شمشیربازی قم به راه‌اندازی سایت هیئت شمشیربازی قم نیز اشاره کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در دوره‌های آموزشی هیئت شمشیربازی یا به خانه شمشیربازی واقع در میدان میثم مراجعه کرده یا به شکل اینترنتی از طریق سایت https://qomfencing.ir ثبت‌نام کنند.

نوشته های مشابه
هوشمندسازی ۱۰ تقاطع همسطح در قم
«گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
طرح ۴۰۰ هکتاری پیرامون حرم حضرت معصومه(س) تدوین می‌شود
تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم
برگزاری جشنواره گردشگری تفریحی دختران خورشید در قم
تشدید نظارت‌ها بر میدان مرکزی میوه و تره‌بار قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.