تقاطع فردوسی و بلوار شهید صدوقی به صورت روگذر اجرا می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از احداث تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و بلوار شهید صدوقی که در مرحله ابتدایی به‌صورت روگذر اجرایی می‌شود، خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقاطع فردوسی و بلوار شهید صدوقی به صورت روگذر اجرا می‌شود
شناسه : 64393 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده با اشاره به اهمیت اجرای رینگ ترافیکی فردوسی، اظهار داشت: برای تکمیل این حلقه ترافیکی، کلنگ‌زنی تقاطع غیرهمسطح محور فردوسی و خیابان شهید صدوقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی یکی از دلایل اصلی روگذر شدن مسیر فردوسی در تقاطع با بلوار صدوقی را مسئله تأسیسات شهری عنوان کرد و گفت: علاوه بر برق ۲۰ کیلوولت و تاسیسات مخابراتی، وجود لوله اصلی گاز و فاضلاب کار احداث زیرگذر را زمان‌بر و پرهزینه می‌کرد که البته در آینده این طرح تکمیل خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم کاهش زمان سفر،کاهش مصرف سوخت و بهبود عبور مرور شهری را از مزایای این طرح عنوان کرد و گفت: این موضوع در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک پیش‌بینی‌شده و مصوبات لازم نیز از شورای ترافیک گرفته‌شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های فنی و مهندسی این طرح گفت: ۲۰ متر عرض مسیر، ۴۸۰ متر طول پل با احتساب رمپ‌ها است که در این پروژه ۱۵ هزار مترمکعب بتن و ۱۶۰۰ تن میلگرد مصرف خواهد شد و در نهایت ۱۷۰۰ متر هم دیواره سازی خواهیم داشت و روگذر و کنارگذرها نیاز به ۲۰ هزار مترمربع روکش آسفالت دارند.

حلوایی‌زاده از پیش‌بینی مسیر پارک اضطراری برای پل خبر داد و گفت: قرارداد این پروژه بین شهرداری قم و سازمان توسعه و عمران شهرداری به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان منعقدشده و تملکات این پروژه نیز حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

نوشته های مشابه
بدرقه باشکوه شهدای خدمت در قم
آماده‌سازی مسیر تشییع شهدای خدمت در قم
راه‌اندازی پویش «تکریم خادم خستگی ناپذیر» در قم
تشریح فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری قم برای بزرگداشت شهدای خدمت
آمادگی کامل شهر قم برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت
برپایی ۲۰ موکب توسط شهرداری قم در مراسم تشییع شهدای خدمت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.