استقبال گرم تماشاگران از «سرهنگ ثریا» در هوای سرد قم

هفتمین شب جشنواره فیلم فجر در قم با وجود بارش برف و برودت هوا با استقبال تماشاگران جشنواره از سه فیلم «سرهنگ ثریا»، «یادگار جنوب» و «اتاقک گلی» همراه بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استقبال گرم تماشاگران از «سرهنگ ثریا» در هوای سرد قم
شناسه : 64116 | انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هفتمین شب جشنواره فیلم فجر در قم در حالی با اکران پنج فیلم به پایان رسید که با استقبال خوب تماشاگران جشنواره ظرفیت سانس‌های سه فیلم تکمیل شد.

یکی از فیلم‌هایی که در هفتمین شب جشنواره با استقبال چشمگیر تماشاگران در دو سینمای ونوس و تربیت همراه شد، «سرهنگ ثریا» جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج بود.

فیلمی به کارگردانی لیلی عاج یکی از دو بانوی فیلمساز امسال جشنواره که پیش‌بینی می‌شد با استقبال چشمگیر مواجه شود. در حالی تمام بلیت‌های این فیلم در هر دو سانس ۱۸ در سینما تربیت و سانس ۲۰ سینما ونوس به فروش رسید که تماشاگران سینما ونوس با وجود بارش برف و برودت هوا با حضور در سینما به دنبال خرید بلیت این فیلم بودند.

«سرهنگ ثریا» را باید یکی از فیلم‌های پرتماشاگر جشنواره امسال دانست، این فیلم امسال در سه سانس در سه سینما اکران شد و در هر سه سانس جای سوزن انداختن نبود.

تصاویر/ هفتمین شب جشنواره فیلم فجر در قم

فیلم دیگری که در شب برفی قم با استقبال تماشاگران سینما تربیت روبه‌رو شد، «اتاقک گلی» ساخته محمد عسگری بود.

این فیلم عاشقانه‌ای را در دل جنگ روایت می‌کند و پرده از خباثت و شقاوت و جنایات منافقین برمی‌دارد. قصه «اتاقک گلی» درباره مقاومت روستاییان مرزنشین است که هیچ مناسبتی با سیاست و ایدئولوژی ندارند و روزگارشان از راه کشاورزی یا خرده قاچاق می‌گذرد و مورد حمله سازمان مجاهدین خلق قرار می‌گیرند، اگرچه آخرین تلاش‌های منافقین برای ضربه به ایران در جبهه غربی ناکام می‌ماند اما مردم روستایی مرزنشین را سپر انسانی خود قرار می‌دهند و دست به جنایتی فراموش‌نشدنی می‌زنند.

عسگری در این فیلم برای نخستین‌بار رشادت دسته‌ای از رزمندگان لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله در دفاع جانانه و غیرتمندانه از زنان و دختران این روستا را به تصویر می‌کشد. فیلمی که در پایان با تشویق تماشاگران سینما روبه‌رو شد و آنها را با رضایت از سالن سینما بدرقه کرد.

تصاویر/ هفتمین شب جشنواره فیلم فجر در قم

اما یکی دیگر از فیلم‌های پرتماشاگر جشنواره، «یادگار جنوب» دومین فیلم بلند داستانی حسین دوماری و پدرام پورامیری با حضور پرشور علاقه‌مندان به هنر هفتم در سینما ونوس روی پرده رفت. این فیلم در روزهای پیشین جشنواره نیز در سینماهای بازار شهر و تربیت با ظرفیت کامل اکران شده بود.  

«کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای فیلم دیگری بود که در هفتمین شب جشنواره در پردیس سینمایی بازار شهر روی پرده رفت و با وجود اینکه فیلم بدون نقصی نبود اما پایان بندی و بازی بازیگران توانست تماشاگران را راضی کند.

اما هفتمین شب جشنواره با یک اتفاق خاص هم روبه‌رو شد، در حالی که قرار بود  فیلم «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی در پردیس بازار شهر قم اکران شود، به دلیل مشکلات فنی این اتفاق رقم نخورد و فیلم «شماره ۱۰» ساخته حمید زرگرنژاد به نمایش درآمد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.