سلام انقلاب به ۴۴ سالگی/ حماسه گرم مردم قم در ۲۲ بهمن

خاستگاه انقلاب امروز میزبان هزاران تن از اقشار مختلف جامعه بود که چهل‌وچهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سلام انقلاب به ۴۴ سالگی/ حماسه گرم مردم قم در ۲۲ بهمن
شناسه : 63981 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مردم قم امروز چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را همگام با سراسر کشور جشن گرفتند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم از ساعت ۹ صبح از مبدأ مسیرهای هشت‌گانه به سمت میدان جانبازان آغاز شد و سپس این حرکت باشکوه به سمت خیابان شهدا، خیابان آیت الله مرعشی نجفی (ارم) و در نهایت به سمت میدان آستانه ادامه یافت.

اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جدید با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی حضور چشمگیری داشتند و شکوه خاصی به این مراسم بخشیدند.

کودکان، نوجوانان و جوانان نیز در حالی که پرچم سه رنگ و مقدس جمهوری اسلامی ایران و تصاویری از امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دست داشتند، همراه با خانواده‌های خود در این راهپیمایی شرکت کرده و شعارهای ضد استکباری سر دادند.

از دیگر جلوه‌های به یاد ماندنی مراسم امروز، اجرای متعدد و پرشور سرودهای انقلابی همچون سلام فرمانده توسط گروه‌های مختلف دانش‌آموزی و دیگر اقشار در جای جای برگزاری مراسم راهپیمایی بود که با استقبال خوب راهپیمایان همراه شد و آنان نیز همراه با اجرا کنندگان سرودها را زمزمه می‌کردند.

حضور مراجع عظام تقلید، روحانیت معزز، جانبازان گرانقدر و خانواده‌های معظم شهدا، در راهپیمایی امروز قم شور و معنویت خاصی به مراسم بخشیده بود و اتحاد همه اقشار برای حفظ انقلاب اسلامی را برجسته می‌ساخت.

در مراسم امروز، مردم شهر قم حتی به فکر هموطنان زلزله خود خود در خوی نیز بودند و با برپایی ایستگاه‌های دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای آنان کمک جمع آوری می‌کردند.

امروز سراسر مسیر راهپیمایی شهر قم توسط بالگرد گلباران شد و مردم با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشورمان به صورت جمعی سرود زیبای جمهوری اسلامی را در یک حرکت نمادین و هماهنگ خواندند.

نمایش نمادین سامانه‌های دفاعی همچون سامانه مرصاد از دیگر جلوه‌های مراسم راهپیمایی امروز قم بود که نشان می‌داد ملت ایران در دفاع از حریم این کشور با هیچ دشمنی مماشات نخواهند داشت.

پایان‌بخش راهپیمایی امروز سخنرانی احمد وحیدی وزیر کشور بود. او در سخنرانی خود تأکید کرد: ملت ایران تا جان در بدن دارد از انقلاب دست نخواهد کشید، انقلاب اسلامی در جهان خط دومی را ترسیم کرد و ایران را از ذلت به عزت رساند؛ در دوران پهلوی فاسد، انتخاب مسئولان هم باید با اجازه استکبار جهانی صورت می‌گرفت اما امروز ما مقابل جنایت‌های آمریکا در کشورهای همسایه ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه قوی‌ترین مکتب فرهنگی به نظام جمهوری اسلامی ایران اختصاص دارد، عنوان کرد: بیشترین همبستگی اجتماعی به ملت ایران اسلامی تعلق دارد، خیل عظیم ملت امروز در ۲۲ بهمن‌ماه به راه افتاده و بعد از چهل و چهار سال این حماسه‌آفرینی شگفتی‌آور است و این فقط تاثیر مکتب اسلام است که توانسته این حماسه‌سازی را رقم بزند.

منبع تصاویر: خبرگزاری مهر

عکاس: مهدی بخشی سورکی

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.