مسمومیت‌ دانش‌آموزان برای پنجمین‌بار در قم/ آمار مسمومیت‌ها به بیش از ۱۰۰ نفر رسید

در ادامه مسمومیت‌های سریالی دانش‌آموزان دختر در قم، ۷ دانش آموز و یک معلم مدرسه در مدرسه بلقیس برقعی قم دچار مسمومیت شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مسمومیت‌ دانش‌آموزان برای پنجمین‌بار در قم/ آمار مسمومیت‌ها به بیش از ۱۰۰ نفر رسید
شناسه : 63117 | انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، ظهر امروز با تماس مسئولان مدرسه دخترانه بلقیس برقعی با اورژانس ۱۱۵ قم، ۷ دانش آموز و یک معلم با علائم تهوع استفراغ و سرگیجه با ۴ دستگاه آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

در حال حاضر این دانش آموزان در مرکز درمانی خیرین سلامت تحت مراقبت درمانی قرار دارند.

لازم به ذکر است، خبر پنجمین مورد از مسمومیت دانش‌آموزان قمی درحالی منتشر می‌شود که دستگاه‌های مسئول از علل و چرایی موارد گذشته سخنی به میان نیاورده‌اند.

اولین بار ۱۸ نفر از دانش آموزان دختر هنرستان نور قم در نهم آذرماه سال جاری و دومین بار نیز در ۲۲ آذرماه ۵۱ نفر از دانش آموزان همین هنرستان دچار مسمومیت و راهی بیمارستان شدند.

هشتم بهمن ماه نیز ۱۵ نفر از دانش‌آموزان دبیرستان فاطمیه و دهم بهمن‌ماه ۱۷ دانش‌آموز و یک معلم این دبیرستان دچار مسمومیت و به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

این در حالی است که امروز دادستان عمومی و انقلاب قم بر ضرورت شناسایی علل حادثه ناگوار مسمومیت دانش آموزان در مدارس دخترانه قم تأکید کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دادسرای انقلاب قم، جلسه بررسی ابعاد و علل چهار حادثه مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس فاطمیه و نور و راهکارهای پیشگیری از این گونه حوادث به ریاست دادستان عمومی و انقلاب قم و با حضور معاون استاندار قم و مسئولانی از پدافند غیر عامل، دانشکده علوم پزشکی، آتش نشانی، آموزش و پرورش استان در دادسرای قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب دادستان عمومی و انقلاب قم بر ضرورت شناسایی علل حادثه ناگوار مسمومیت دانش آموزان دخترانه تاکید و خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های استان تا حصول نتیجه و آرامش خاطر خانواده‌ها برای مدیریت صحیح و شایسته این امر بسیج شوند تا شاهد حوادث مشابه و ناگواری در این زمینه نباشیم.

سلطانی معاون دادستان قم نیز با بیان اینکه امنیت دانش آموزان و آرامش و اطمینان خانواده‌ها در اولویت امر قرار دارد اعلام کرد: از شروع این حوادث کارگروه ویژه ای برای بررسی موضوع تعیین و اقدامات و وظایف هر یک از دستگاه‌ها پیگیری و رصد شد و پیگیری و نظارت بر امور تا حصول نتیجه قطعی ادامه خواهد داشت.

در این جلسه مسئولان دستگاه‌های مربوطه گزارش‌هایی از اقدامات و نتایج حاصله را به طور مبسوط ارائه دادند.

رفع مشکلات زیرساختی تمامی مدارس استان، استاندارد سازی مراکز آموزشی به ویژه سیستم تهویه و گرمایشی آنها، تجهیز تمامی مدارس به پایش تصویری، ابلاغ دستورالعمل اجرایی برای اعضای کارگروه در صورت بروز حوادث مشابه و دیگر موارد از پیشنهادات اجرایی این جلسه بود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.