هزینه ۵۵۰ میلیارد تومانی تملک پروژه تونل جمهوری بر اساس قیمت روز

معاون مالی اقتصادی شهرداری قم گفت: در پروژه تونل جمهوری (شهدای امنیت) برای تملک ۹۶ پلاک، به قیمت روز نزدیک ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده که دارای ترکیب ۴۵ درصد نقدی و ۵۵ درصد معوض ملکی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
هزینه ۵۵۰ میلیارد تومانی تملک پروژه تونل جمهوری بر اساس قیمت روز
شناسه : 62060 | انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی حسام‌نژاد با اشاره به برگزاری افتتاحیه ۲۱۸ پروژه شهری در روزهای آتی، اظهار داشت: احداث تونل جمهوری اسلامی (شهدای امنیت) و تعریض بلوار جمهوری اسلامی در منطقه دو یکی از مهم ترین این پروژه‌هاست که فاز یک آن سال ۱۳۹۶ افتتاح شد.

وی افزود: این پروژه یکی از پروژه‌های بزرگ و مهم در خصوص ایجاد شبکه ارتباطی و شریانی شهر و نیز تسهیل در دسترسی سریع و ایمن شهروندان به ویژه شهروندان منطقه دو قم است و نقش حیاتی و سازنده‌ای در نوسازی بافت محل و بهبود ترافیک کل شهر دارد.

معاون مالی اقتصادی شهرداری قم با تاکید بر اینکه در شرایط ویژه اقتصادی طرح تملک املاک واقع در مسیرهای مناطق کم‌برخوردار امری سخت و زمانبر و با تبعات گسترده اجتماعی و اقتصادی است، تصریح کرد: با محوریت و همت ویژه همکارانمان در منطقه دو شهرداری و به کارگیری توان اجرایی و پشتیبانی مالی و املاک شهرداری مرکز و حمایت‌های شهردار محترم قم و همچنین مشارکت و همکاری مالکین فرآیند تملک و احداث این طرح به اتمام رسید.

وی گفت: احداث زیرگذر بلوار جمهوری از میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام(ره) یکی از پروژه های کلان و خاص کلانشهر قم محسوب می‌شود که ده‌ها سال شهروندان و مدیریت شهری آرزوی تحقق آن را داشتند و به لطف الهی به اتمام رسید.

حسام نژاد با بیان اینکه تملک و تخریب املاک واقع در معابر جدید پرهزینه‌ترین و سخت‌ترین بخش اقدامات در انجام پروژه‌ها است، ابراز کرد: در این مسیر برای تملک ۹۶ پلاک، به قیمت روز نزدیک ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است که دارای ترکیب ۴۵ درصد نقدی و ۵۵ درصد معوض ملکی است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و تعامل مالکین در واگذاری املاک خود اظهار امیدواری کرد که بهره‌برداری از این طرح نقش و تاثیر بسزایی در رفاه حال شهروندان و پیشرفت و توسعه شهر داشته باشد.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.