اجرای پروژه رفع آب‌گرفتگی در ۷ نقطه شهر قم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم از طراحی و اجرای هفت پروژه رفع آب‌گرفتگی در شهر خبر داد و گفت: اجرای لوله‌گذاری بلوار محتشم کاشانی با اعتباری بالغ‌بر ۲۵۵ میلیارد ریال و به مدت ۹ ماه بزرگ‌ترین پروژه از این هفت پروژه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای پروژه رفع آب‌گرفتگی در ۷ نقطه شهر قم
شناسه : 61649 | انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محمدحسین دهناد در شصت و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، به مشکلات شهر در زمان بارندگی اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات در زمان بارندگی‌ها که شهر با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، چالش آب‌گرفتگی است.

وی افزود: شهرداری طی یک سال گذشته مطالعات و طراحی جامعی بر روی مقاطعی که مشکل آب‌گرفتگی داشته انجام داده و ۶۳ مقطع در هشت منطقه شهری شناسایی شد که شدت آب‌گرفتگی آن متفاوت است که یکی از این مقاطع در منطقه یک واقع‌شده و در رینگ شرقی است.

وی به لایحه اخذ مجوز انجام پروژه لوله‌گذاری بلوار محتشم کاشانی و رینگ شرقی کمربندی امام علی(ع) پرداخت و تصریح کرد: این پیمان در حدود ۲۵۵ میلیارد ریال بوده و در بودجه نیز اعتباری بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای آن در نظر گرفته‌شده بود که در مدت ۹ ماه باید اجرایی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم خاطرنشان کرد: برای شروع کار در حدود ۲۵ درصد مبلغ پیمان نیز به‌صورت پیش‌پرداخت خواهد بود و شرکت مورد نظر دارای رده ۴ رشته آب و رده ۵ رشته ابنیه است.

وی از طراحی هفت پروژه دیگر نیز خبر داد و بیان کرد: این هفت پروژه نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال و ابتدای سال آینده در مناطق اجرای می‌شود که شامل لوله‌گذاری کمربندی شرقی با تقاطع فرهنگیان، تقاطع عمار یاسر، لوله‌گذاری خیابان آیت‌الله کاشانی،‌ خیابان آیت‌الله بافقی و محدوده کوچه۶۷ رسالت تا تقاطع بلوار فردوسی و پیامبر اعظم(ص) و ایجاد مخزن سپتیک برای بلوار حمزه سیدالشهدا و خیابان نوبهار است.

دهناد در پایان ابراز کرد: این ۷ پروژه چون مبلغی زیر ۲۰۰ میلیارد ریال داشته در شورا مطرح نشده اما در مرحله اجرا بوده و بزرگ‌ترین پروژه نیز لوله‌گذاری بلوار محتشم کاشانی و رینگ شرقی کمربندی امام علی (ع) است که کمیسیون با بررسی‌هایی که انجام داده با اجرای آن موافق است.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.