اجرای عملیات کاشت فضای سبز فاز جدید بوستان کوثر قم

با توجه به وسعت بیش از ۳۰ هکتاری بوستان کوثر به مرور عملیات عمرانی بخش‌های مختلف این بوستان در حال تکمیل بوده که در فاز جدید، عملیات کاشت فضای سبز در حال انجام است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای عملیات کاشت فضای سبز فاز جدید بوستان کوثر قم
شناسه : 61574 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، بوستان کوثر واقع در محدوده شهرداری منطقه چهار و حاشیه میدان مفید یکی از پارک‌های فرا منطقه‌ای است که با تکمیل آن می‌توان خدمات خوبی را به شهروندان ارائه داد.

این پروژه بیش از ۳۰ هکتار وسعت داشته که بخش‌هایی از عملیات اجرایی این پروژه در سال‌های قبل خصوصاً در محدوده باغ موزه دفاع مقدس انجام و کاشت گیاهان نیز انجام‌شده است که فاز دوم اجرای عملیات کاشت فضای سبز این بوستان در حال اجراست.

در فاز جدیدی که عملیات عمرانی پروژه تکمیل‌شده، احداث فضای سبز نیز در دستور کار قرار گرفته که شامل حاشیه دیوار شمالی و در محدوده اطراف دریاچه و برکه مصنوعی بوده است که طراحی کاشت پروژه انجام و پس از تأیید در کارگروه به فضای سبز منطقه ابلاغ و آماده‌سازی بستر نیز از ماه قبل آغازشده و اجرای سیستم آبیاری نیز صورت گرفته و آماده عملیات کاشت است و طی روزهای آینده آغاز و انجام می‌شود.

هم‌اکنون قسمت زیادی از عرصه در این فاز در حال اجرا است که پس از اتمام می‌تواند در اختیار شهروندان قرار گیرد.

گفتنی است این پروژه دارای کاربری‌های فرهنگی و تفریحی متعددی بوده که بخشی از آن نیز باغ موزه دفاع مقدس است و این پروژه به دلیل توپوگرافی و کیفیت خاک بستر شرایط ویژه‌ای داشته و برای احداث فضای سبز نیاز به اقدامات زیرساختی است، ولی بااین‌حال یکی از پارک‌هایی بوده که می‌تواند کارکرد خوبی در خدمات‌رسانی به شهروندان داشته باشد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.