شناسایی ۱۶۹ نقطه آسیب‌پذیر شهر برای مقابله با بحران

معاون خدمات شهری شهرداری قم از شناسایی ۱۶۹ نقطه آسیب‌پذیر در شهر برای مقابله با بحران و آب‌گرفتگی در هنگام بارندگی خبر داد و گفت: آسیب‌پذیری این نقاط برطرف شده و در صورت بارندگی شدید در کمترین زمان، بحران مدیریت می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شناسایی ۱۶۹ نقطه آسیب‌پذیر شهر برای مقابله با بحران
شناسه : 61572 | انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به آغاز فصل زمستان و شروع بارندگی در شهر قم، اظهار داشت: امسال شهرداری قم نسبت به سال‌های گذشته آمادگی بیشتری داشته و تمام سازمان‌ها و مناطق شهرداری در آماده‌باش کامل هستند.

وی از آماده‌باش ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات مکانیزه سبک و سنگین خدمات شهری خبر داد و افزود: بیش از ۳ هزار نفر از پرسنل خدمات شهری،‌ فضای شهر، آتش‌نشانی و سایر قسمت‌ها آماده‌باش هستند و در صورت بروز باران، برف و یخبندان در شهر فعال خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از شناسایی ۱۶۹ نقطه آسیب‌پذیر در شهر خبر داد و ابراز کرد: ۱۶۹ نقطه آسیب‌پذیر در سطح مناطق هشتگانه شناسایی‌شده و اکثر آن‌ها مرتفع شده است و با توجه به برنامه‌ریزی و تمهیدات اندیشیده شده در بارندگی‌ها، خدمات خوبی به زائران و شهروندان ارائه داده می‌شود.

وی همچنین از خرید ۲۵ دستگاه مکانیزه خدمات شهری متناسب با بارندگی و بحران‌ها خبر داد و تصریح کرد: امسال ۲۵ دستگاه مکانیزه خدمات شهری با اعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیارد ریال در حوزه آتش‌نشانی و‌ خدمات شهری مانند ماشین‌های مکنده، تیغه برف‌روب و سایر ماشین‌آلات خریداری‌شده و در اختیار مناطق قرار گرفته است.

اصفهانیان‌مقدم در ادامه سیاست شهرداری قم در مدیریت بحران را تشریح کرد و گفت: نگاه شهرداری قم در مدیریت بحران نگاهی پیشگیرانه بوده و در همین راستا در حوزه‌های مختلف مدیریت بحران با آموزش‌های وسیع به پرسنل و تهیه تجهیزات و ادوات، آمادگی شهرداری را در حد بالایی نگه داشته‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری در آماده‌باش کامل بوده و شهروندان می‌توانند بدون نگرانی فصل زمستان را سپری کنند و در صورت بارندگی شدید،‌ شهرداری با هماهنگی‌هایی که در مانور عملیات زمستان با ارگان‌هایی مانند اورژانس،‌ هلال‌احمر و پلیس راهور انجام داده در کمترین زمان بحران مدیریت می‌شود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.