«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

دومین نشست «کتابواره شهر من» با رونمایی و جشن امضای کتاب «پرواز اسب سفید» نوشته سیده عذرا موسوی برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر
شناسه : 61486 | انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم، دومین جلسه از سلسله جلسات «کتابواره شهر من» با هدف معرفی کتاب نویسندگان و هنرمندان استان قم با رونمایی و جشن امضای کتاب «پرواز اسب سفید» و با حضور سیده عذرا موسوی، نویسنده، معصومه میرابوطالبی منتقد ادبی، مهدی توکلیان، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از کتابداران و نوجوانان، در کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

در ابتدای این نشست، معصومه میرابوطالبی، نویسنده و منتقد ادبی گفت: این کتاب داستان دختری به نام گلبرگ را روایت می‌کند که با یک بحران روحی یعنی قتل غیر عمد مواجه شده است، پدرش در یک قدمی اعدام است و در چنین شرایطی رفتار های دیگران با او به عنوان یک دختر نوجوان نیز در کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

نویسنده کتاب «معبد زیرزمینی» در ادامه افزود: کتاب بسیار خوش‌خوان است و اصطلاحاً سکته زبانی و نثری ندارد؛ یکی از ویژگی‌های مهم کتاب‌های نوجوان، عدم ایستایی است که این موضوع در این کتاب نیز به خوبی رعایت شده و با وجود موقعیت‌های احساسی و گاه تلخی که در کتاب دیده شده داستان ریتم خوبی دارد.

میرابوطلبی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از نکات مهم در مورد کتاب این است که به عنوان یک رمان نوجوان این قابلیت را دارد که در جمع‌ها و دورهمی‌هایی که با حضور نوجوانان برگزار می‌کنیم در مورد کتاب صحبت کنیم، تجربه کنیم و شخصیت‌های کتاب را به چالش بکشیم.

نویسنده کتاب «پروفسور فوفو» با اشاره به نقش کتاب در کمک به نوجوانان در مدیریت غم و مواجهه با مشکلات، ابراز داشت: یکی از رسالت‌های کتاب این است که به وسیله آن می‌توانیم یک بعدی از زندگی را تجربه کنیم که در زندگی واقعی نمی‌توانیم آن را تجربه کنیم و این کتاب با وجود تلخی‌ها و غمی که در آن وجود دارد، اما تجربه نزیسته‌ای را به خواننده می‌دهد که ارزشمند است.

در ادامه این نشست، سیده عذرا موسوی، نویسنده کتاب پیرامون نگارش کتاب گفت: در نیمه دوم سال ۱۳۹۸، پیشنهادی از سوی انتشارات «به‌نشر» دریافت کردم که در نتیجه آن، مجموعه‌ای ۱۴ جلدی رمان نوجوان با تمرکز غیرمستقیم بر زندگی حضرات معصومین (علیهما السلام) است و «پرواز اسب سفید» یکی از کتاب‌های این مجموعه و پیرامون مهدویت و انتظار است که در اسفند سال ۱۴۰۰ منتشر شد، در چاپ اول آن ۲ هزار نسخه منتشر شد و در ماه گذشته نیز این کتاب به چاپ دوم رسیده است.

نویسنده کتاب «شاخ دماغی‌ها» در ادامه اضافه کرد: ایده اولیه کتاب با آنچه که در حال حاضر منتشر شده متفاوت بود اما به مرور زمان دست‌خوش تغییرات شد و مشورت با دوستان و نویسندگان در شکل دهی ایده اصلی بسیار مؤثر بود.

موسوی در پایان تصریح کرد: یکی از نقدهای وارد شده به کتاب این است که مسئله قتل غیر عمد که سوژه اصلی کتاب است شاید برای بسیاری از افراد اتفاق نیفتد و پاسخ من این است که بسیاری از نوجوانان ممکن است با چالش های مشابه مثل بیماری، حادثه، سوگ و مسائلی مشابه آنچه در این کتاب اشاره شده مواجه شوند و این کتاب در مواجه با این چالش‌ها به آنها کمک می‌کند.

«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

«پرواز اسب سفید» در قم رونمایی شد +تصاویر

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.