تدوین بسته‌های تشویقی برای حمایت از باغ‌داران شهر

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در راستای حفظ و احیای باغات شهر، بسته‌های تشویقی برای باغ‌داران در حال تدوین است تا در صورت تصویب در شورا به مرحله اجرا برسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین بسته‌های تشویقی برای حمایت از باغ‌داران شهر
شناسه : 61466 | انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با تاکید بر تهیه لایحه مربوط به ارائه بسته‌های تشویقی حمایت از باغات در طرح احیای باغات شهر اظهار کرد: این طرح در سازمان پارک‌ها در حال تدوین بوده که پس از تصویب در شورای اسلامی شهر در مرحله اجرا قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هدف از تدوین این بسته‌ها حمایت از باغات و جلوگیری از تخریب آنها است تصریح کرد: چهار بسته پیشنهادی در این خصوص برای باغداران در نظر گرفته شده است که مربوط به ساخت اتاق کارگری، احداث نهالستان و گلخانه، توسعه گردشگری در باغات و صدور مجوزهای فرهنگی است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه تلاش شهرداری با اجرای این طرح حفظ باغات و کمک به تقویت محیط زیست شهری است خاطرنشان کرد: این طرح گام مهمی برای احیای باغات در شهر قم است.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر حدود ۶۴ باغ سبز در شهر قم وجود دارد تصریح کرد: این باغات حدود ۶۵ هکتار از وسعت شهر را تشکیل می‌دهند و در سال ۹۵ این باغات با مصوبه کمیسیون ماده پنج خارج از محدوده اعلام شدند.

جوادیان گفت: با تهیه و تدوین این طرح تلاش داریم که صرفه اقتصادی برای حفظ باغات ایجاد کنیم و ضمن حفظ باغات، به اقتصاد معیشت باغ‌داران نیز کمک کنیم.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.