اجرای پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه ۵ قم

منطقه مدیر منطقه پنج شهرداری قم از اتمام پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه خبر داد و گفت: تمام پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه انجام‌شده و آمادگی کامل برای روزهای بارندگی داریم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه ۵ قم
شناسه : 61368 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قراچورلوی با اشاره به اهمیت حفظ بهداشت و نظافت شهری، اظهار داشت: یکی از اولویت‌های منطقه در حوزه خدمات شهری، نظافت کامل منطقه است، زیرا بعد از حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران بیشترین تردد زائر و مجاور را در سطح شهر دارد.

وی، حجم پسماند منطقه را از ابتدای سال عددی حدود ۱۰ هزار تن روزانه اعلام کرد و افزود: این میزان پسماند در سطح ۱۷ هزار و ۶۶۲ منطقه جمع‌آوری و حدود ۱۷ میلیارد تومان از ابتدای سال صورت‌وضعیت پرداخت‌شده که به‌صورت ماهانه حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه نظافت منطقه می‌شود.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم، سپس به پروژه‌های حوزه خدمات شهری در منطقه اشاره کرد و گفت: تعداد ۲۲ چاه جذبی در منطقه اجرایی شده و لایروبی تمام چاه‌ها به‌صورت کامل انجام‌شده است.

وی از اتمام پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد پروژه‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی منطقه انجام‌شده و آمادگی کامل برای روزهای بارندگی داریم و در حال حاضر چهار سپتیک نیز در بلوار کبیری، بلوار آیت‌الله بهاءالدینی، زیرگذر حکیم و بلوار انتظار فعال است.

قراچورلوی همچنین از نصب بیش از ۳۰ پل فلزی در ورودی‌های کوچه‌ها و معابر خبر داد و گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ کیلو آهن برای نصب پل‌های فلزی برای ورودی معابر استفاده‌شده و به‌صورت ۱۰۰ درصدی این پروژه نیز در منطقه اجراشده است.

وی در ادامه اعتبار آذین‌بندی منطقه را عددی بالغ‌بر یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تا امروز بیش از ۶۰ درصد اعتبار آذین‌بندی منطقه هزینه شده و برنامه‌ریزی‌های لازم برای پایان سال و جشن نیمه شعبان در دستور کار قرار گرفته است، همچنین پروژه‌های نقاشی دیواری و نگهداری از المان‌ها نیز روند اداری آن در حال طی شدن است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم تصریح کرد: سهمیه آسفالت منطقه نیز روزی ۱۰ تن است که تا امروز حدود ۳ هزار تن برای لکه‌گیری کوچه‌های و معابر مورداستفاده قرار گرفته است، البته با توجه به توسعه منطقه و اجرای طرح‌های زیربنایی نیاز منطقه به آسفالت بیش از سهمیه اختصاص داده‌شده است.

وی در پایان با توجه به افزایش هزینه‌های نگهداری منطقه و نظافت معابر خاطرنشان کرد: جمع‌آوری زباله‌ها به‌صورت یک روز در میان می‌تواند در کاهش هزینه‌های منطقه و اختصاص آن به پروژه‌های عمرانی کمک زیادی کند،‌ همکاری شهروندان منطقه پردیسان کمک کرده این برنامه به‌خوبی اجرا شود و ما نیز در منطقه پنج باید به برنامه‌ریزی فرهنگی به این سمت‌وسو حرکت کنیم.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.