انعقاد قرارداد اجرایی ۴ پروژه هسته مرکزی شهر قم

مدیرعامل سازمان بهسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از انعقاد ۴ قرارداد اجرایی برای چهار پروژه مهم شهر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها شامل بازآفرینی محله چهل اختران، بازآفرینی محورهای محله نوبهار و دروازه ری، ساماندهی قبرستان نو و بازآفرینی فاز ۵ عمار یاسر است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انعقاد قرارداد اجرایی ۴ پروژه هسته مرکزی شهر قم
شناسه : 61261 | انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به برنامه‌ریزی برای بهبود و ساماندهی هسته مرکزی به‌ویژه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اظهار داشت: پروژه‌های مؤثری در زمینه زیارت در اطراف حرم در دست اقدام هستند.

وی واگذاری تصمیم‌گیری اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان به استان را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: این اراضی برای پشتیبانی طرح‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده که هم‌اکنون با جدیت بین شهرداری قم، اداره کل راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری در حال پیگیری و برنامه‌ریزی برای انجام است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) افزود: دراین‌بین محورهای مهم گردشگری و فرهنگی تعریف‌شده‌است که شهرداری و به‌تبع آن سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر طی ۵ سال گذشته به آن توجه کرده است و فلسفه این محورها رونق گردشگر و زائر فرهنگی است تا ظرفیت‌های تاریخی قم مانند امامزاده مبرقع علیه‌السلام، بیوت مراجع و هم‌چنین اقامتگاه حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) و دیگر جاذبه‌های تاریخی شناخته شود.

وی با تأکید بر اینکه برای این امر محور فرهنگی به طول ۵ کیلومتر تعریف‌شده‌است گفت: علاوه بر آن محور تاریخی در بازار و هسته مرکزی نیز بهسازی شده و برای این امر کف سازی و اصلاح معابر و همچنین خدماتی مانند ایجاد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تعریف‌شده‌است.

به گفته خاکی، اعتبارات مسیرهای گردشگری و فرهنگی سطر بندی شده و در حال نهایی شدن است؛ برای محور فرهنگی شاخص که در اطراف حرم مطهر شکل گرفته، ۱۰ پروژه شاخص تعریف‌شده که برای ۴ پروژه آن تفاهم‌نامه‌هایی برای آن میان شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی امضاء شده است.

وی خاطرنشان کرد: این مسیرها و پروژه‌ها شامل بازآفرینی محله چهل اختران و ساماندهی محله موسی مبرقع، بازآفرینی محورهای محله نوبهار و بازگشایی دروازه ری، ساماندهی قبرستان نو و تملک املاک تجاری پیرامون و در نهایت بازآفرینی فاز ۵ عمار یاسر است که منابعی برای آن تعیین شده‌است و ۶ پروژه دیگر در حال عقد قرار داد و امضای تفاهم‌نامه هستیم.

خاکی به اراضی مهم ۴۸ هکتاری اشاره و ابراز کرد: اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان مهم‌ترین منبع و اعتبارات برای پروژه‌های مهم شهر است و پشتوانه پروژه‌های اطراف حرم خواهد بود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.