تشریح جزئیات اجرایی پروژه بسط شرقی حرم مطهر

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با تشریح کاربری‌های پروژه بسط شرقی حرم مطهر، گفت: در این پروژه یک فضای باز شهری، چهار طبقه پارکینگ، پایانه شهری و اماکن خدمات زائر در عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۲۵ هزار مترمربع طراحی شده و در مدت ۴۸ ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح جزئیات اجرایی پروژه بسط شرقی حرم مطهر
شناسه : 61197 | انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی رمضانی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه بسط شرقی حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: بعد از یک سال بررسی پروژه، امروز زمان عقد قرار داد فرارسیده و با اجرای آن یکی از چالش‌های مهم شهر قم حل‌شده و علاوه بر ارتقاء سیما و منظر هسته مرکزی شهر، مشکلات پارکینگ این محدوده نیز مرتفع می‌شود.

وی با ابراز تشکر از همکاری اعضای شورای شهر و بخش‌های مختلف شهرداری افزود: اجرای این پروژه برای شهر قم دارای اهمیت زیادی بوده و با اجرای آن بخشی از هسته مرکزی شهر قم به‌عنوان مهم‌ترین و پرترددترین محدوده شهری ساماندهی می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم، محدوده اجرای پروژه را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: پروژه بسط شرقی یکی از پروژه‌های مهم در محدوده حرم مطهر است.

وی کاربری‌های پروژه را تشریح و خاطرنشان کرد: در این پروژه یک فضای باز شهری، چهار طبقه پارکینگ، پایانه شهری و اماکن خدمات زائر طراحی‌شده که وظیفه خدمات‌رسانی به شهروندان و زائران و مجاوران را بر عهده دارد.

رمضانی تأکید کرد: برای اجرای این پروژه یکی از شرکت‌های ذیصلاح و معتبر ساختمانی قوی کشور پیش‌قدم شده و به‌صورت مشارکتی با شهرداری و در عرصه‌ای به مساحت تقریبی ۲۵ هزار مترمربع پروژه اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم مدت‌زمان اجرای پروژه را ۴۸ ماه اعلام کرد و افزود: از زمان امضا پروژه و تأیید شورای شهر و فرمانداری، پروژه در مدت ۴۸ ماه اجرای شده و یک فضای فاخر شهری و مناسبی برای زائران ایجادشده و بعد از ۲۵ سال این محدوده ساماندهی می‌شود.

وی لازمه اجرای پروژه را همکاری و صبوری مردم دانست و ابراز کرد: با آغاز پروژه به علت تعطیلی موقت پارکینگ سطحی مردم مشکلاتی را خواهند داشت اما توافقی که با سرمایه‌گذار داشته‌ایم کمتر از یک سال قسمت مرکزی پروژه برای استفاده شهروندان آماده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای آسایش و راحتی شهروندان فضاهای اطراف پروژه نیز برای پارکینگ آماده می‌شود اما اجرای پروژه محدودیت‌هایی را تا زمان مشخص برای شهروندان خواهد داشت که امیدواریم با اجرای سریع پروژه توسط سرمایه‌گذار و صبوری مردم این مشکلات مدیریت شود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.