۷۰ درصد خدمات نظام سلامت توسط پرستاران انجام می‌شود

رئیس سازمان نظام پرستاری قم گفت: بیش از ۷۰ درصد خدمات سلامت را جامعه پرستاری ارائه می‌دهد و از این قشر ۷۰ درصد آن را پرستاران خانم تشکیل می‌دهند و با این شرایط سخت کار می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۰ درصد خدمات نظام سلامت توسط پرستاران انجام می‌شود
شناسه : 60653 | انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی‌اکبر قربانی در شصت‌وچهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم، با اشاره به جایگاه سازمان نظام پرستاری، اظهار داشت: سازمان‌های انتخابی، حلقه وصل مردم و مدیران هستند و سازمان پرستاری باهدف بهبود خدمت به مردم در حال تلاش است.

وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد خدمات سلامت را پرستاران ارائه می‌دهند و از این قشر ۷۰ درصد آن را پرستاران خانم تشکیل می‌دهند که عدد قابل‌توجهی است و با این شرایط سخت کار می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری قم یادآور شد: پرستاران از زمان تولد تا زمان مرگ به شهروندان خدمات ارائه می‌دهند و این مسئله مختص ایران نبوده و در همه جهان همین‌طور است؛ با توجه به این شرایط ، ما از حاکمیت انتظار تقدیر و حمایت داریم و باید ارتباط دولت و مدیریت با بدنه مردم بیشتر شود و یکی از این اقشار نیاز به توجه جامعه پرستاری است.

قربانی، خدمات پرستاری را توقف‌ناپذیر خواند و ابراز کرد: خدمات پرستاری حتی برای یک ساعت نیز قابل‌توقف نیست و متأسفانه بسیاری از سیستم‌هایی که از پرستاران باید حمایت کنند هنوز به بلوغ نرسیده‌اند، سیستم‌هایی مانند حمل‌ونقل اختصاصی و مهدکودک‌ها و قوانین دست‌وپاگیری که گاهی در دولت مصوب می‌شود و جامعه پرستاری را در نظر نمی‌گیرند.

وی به قانون کاهش هزینه ایاب و ذهاب اشاره کرد و گفت: تصویب این قانون، سیستم بیمارستان‌ها را دچار مشکلات زیادی کرد و ما نیاز داریم حمایت از خانم‌ها به معنای واقعی در جامعه اتفاق بیفتد و همکاران ما حمایت شوند، زیرا هر چه دغدغه‌های همکاران ما کمتر شود خدمات بهتری ارائه خواهند داد.

رئیس سازمان نظام پرستاری قم تأکید کرد: خیلی از نقش‌های پرستاران در جامعه هنوز شناخته‌شده نیست و مردم به‌جز رهبر انقلاب به این امر واقف نیستند، اگر سخنان مقام معظم رهبری را مرور کنیم درباره هیچ صنفی آن‌قدر صحبت نکرده است و به این امر کاملاً واقف هستند و اعتقاد دارند که اگر امروز به پرستاران توجه نکنیم در بزنگاه‌های آینده دچار مشکل خواهیم شد.

وی با تأکید دوباره بر آمادگی سازمان نظام پرستاری برای همکاری با شورای اسلامی شهر گفت: ما آماده همکاری در کمیسیون‌های اجتماعی شورای شهر هستیم و اعتقادداریم موضوع تهدیدهای نوین در جامعه را باید جدی بگیریم و توجه به تهدیدهای بیولوژی داشته باشیم.

قربانی یادآور شد: هر چه به عرصه پرستاری خدمت کنیم بازگشت آن به جامعه خواهد بود و پرستاران به‌عنوان بی حاشیه‌ترین صنف در کشور تمام‌قد در خدمت مردم هستند و در تمام شرایط مشغول کار خود هستند و امیدواریم به این سربازان خاموش توجه لازم شود.

وی با ابراز تقدیر از خدمات شهرداری و شورای شهر قم در شهر افزود: باوجود همه مشکلات اقتصادی کشور، شهر قم با سرعت خوبی به سمت توسعه حرکت می‌کند و امروز شهر به یک کارگاه بزرگ توسعه تبدیل‌شده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری قم به توسعه فضای سبز و نظافت شهر اشاره کرد و گفت: هرچقدر فضای سبز در شهر توسعه پیدا کند و نظافت انجام شود، شاهد سلامت و بهداشت جسمی و روحی بیشتر شهروندان خواهیم بود و در کاهش بار بیماری و فشار بر روی همکاران ما تأثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: توسعه معابر و جریان ترافیک روان در شهر دررسیدن همکاران ما به محل حادثه و انتقال بیمار به بیمارستان در کمترین زمان بسیار مؤثر است و امروز شاهد تحولی در این حوزه در شهر قم هستیم.

قربانی، سپس یکی از تهدیدهای جامعه امروز را سالمندی و پیری جمعیت دانست و بیان کرد: نیاز جامعه ما در آینده‌ای نزدیک موضوع و مسئله مراقبت است، مراقبتی که بسیار فنی و تخصصی بوده و سال‌های آینده ما با جمعیتی زیادی روبه‌رو هستیم که نیاز به مراقبت دارد، درحالی‌که خانواده‌های کم‌جمعیت امکان مراقبت از سالمند در آپارتمان‌های کوچک را ندارند.

وی به لزوم مدیریت جمعیت سالمند در ۳۰ سال آینده اشاره کرد و گفت: زمانی که نسل دهه ۵۰ و ۶۰ به سالمندی برسند، جامعه با مشکلات اجتماعی زیادی روبه‌رو خواهد شد که متأسفانه این مسئله متولی خاصی در دولت و جامعه مدیریتی کشور ندارد.

نوشته های مشابه
اعلام جزئیات مراسم تحویل سال در حرم و مسجد جمکران
«تگرگ» روی میز تدوین رفت
نرخ جدید پارکینگ‌های عمومی شهر قم اعلام شد
طراحی میدان سپاه قم به کجا رسید؟
مجتمع آب درمانی در قم به‌زودی افتتاح می‌شود
اتمام پروژه احداث کمربندی بلوار خداکرم تا شهریور سال آینده
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.