بافت فرسوده قم استحکام لازم را ندارد/ وقوع بحران دور از انتظار نیست

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه محدوده بافت فرسوده قم ازنظر استحکام قابل‌قبول نبوده و در صورت بروز زلزله، وقوع بحران دور از انتظار نیست، گفت: با ارائه مشوق دو طبقه تشویقی در بافت‌های فرسوده، تراکم ساختمان حداکثر ۴ طبقه می‌شود، این در حالی است که در کلان‌شهرهای دیگر مجوز ۷ طبقه تراکم نیز صادر شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بافت فرسوده قم استحکام لازم را ندارد/ وقوع بحران دور از انتظار نیست
شناسه : 60084 | انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی با انتقاد از وضعیت اماکن تجاری پردیسان اظهار داشت: تجاری‌های پردیسان جزو دغدغه‌های مهم و به‌حق مردم است، مبلغ دریافت شده در تمدید تجاری‌های پردیسان بسیار بیشتر است و لازم بوده تا با حمایت مجموعه مدیریت استان، نرخ تجاری‌های شهری به این منطقه نیز سرایت کند.

وی با اشاره به تلاش شورای شهر قم برای احیای بافت فرسوده گفت: با ارائه مشوق دو طبقه تشویقی در بافت‌های فرسوده، تراکم ساختمان حداکثر ۴ طبقه می‌شود، این در حالی است که در کلان‌شهرهای دیگر مجوز ۷ طبقه تراکم نیز صادرشده است.

سخنگوی شورای شهر قم یادآور شد: محدوده بافت فرسوده قم ازنظر استحکام قابل‌قبول نیست و در صورت بروز زلزله، وقوع بحران دور از انتظار نیست و ایمن‌سازی در آن‌ها بشدت مورد مطالبه است.

وی خاطرنشان کرد: قم نیازمند توسعه محدوده شهری است، چراکه قم یکی از پرتراکم‌ترین شهرهای کشور است و جمعیت ساکن در یک فضای بسته زندگی می‌کنند.

عضو شورای شهر قم همچنین بیان داشت: قم به خاطر موقعیت جغرافیایی ترافیک شمال به جنوب کشور را پوشش می‌دهد و لازم است تا پایانه‌های مسافربری آن باقدرت دنبال شود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.