شهر بیست/ مراسم غبارروبی مسجد مقدس جمکران در آستانه نیمه شعبان با حضور جمعی از اصحاب رسانه و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش «شهر بیست»، در آستانه نیمه شعبان و ولادت منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، مراسم غبارروبی مسجد مقدس جمکران با حضور اصحاب رسانه و هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم که به همت روابط عمومی مسجد مقدس جمکران تدارک دیده شده بود، حسین سحرخیز و علی کاظمی از بازیگران، مرتضی غرقی، مجید یراقبافان و احسان معراجی فر از صداوسیما، جمعی از اصحاب هنر و رسانه قم و خادمان این مسجد مقدس حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد دارستانی در سخنانی با تأکید بر اینکه امام زمان(عج) امام تقوا، کرامت و بندگی است، افزود: باید اشتیاق داشته تا بتوانیم به معشوق برسیم و شوق زیارت انسان را به هدف رسیدن و درک حضور نزدیک می‌کند.

وی، بدی اعمال را سبب پنهان شدن امام زمان(عج) از دیده‌ها دانست و افزود: ما به واسطه بدی اعمال و کردار خود سبب غیبت خودمان از محضر ایشان شده‌ایم و این در شرایطی بوده که ایشان صبح تا شب منتظر تشرف مؤمنین و دوری از گناهان مردم هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در شرایطی که بالادستان به فقرا و زیردستان رحم و مهربانی نمی‌کنند و فاصله طبقاتی این‌قدر زیاد است، نباید انتظار فرج در این جامعه داشت و باید محبت دو طرفه در جامعه جاری و ساری شده تا مقدمات ظهور فراهم شود.

خاطرنشان می شود قرائت مناجات‌نامه و مداحی توسط محمدپور از خادمان مسجد مقدس جمکران زینت‌بخش این مراسم معنوی بود.