تعیین تکلیف بخشی از محدوده جمکران

آخرین تصمیمات برای بخشی از محدوده جمکران در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تعیین تکلیف بخشی از محدوده جمکران
شناسه : 59511 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پنجاه‌ونهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم با حضور اعضای شورا، سقائیان‌نژاد شهردار و معاونان و مدیران شهری در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای شهر برگزار شد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم از تصویب طرح جدید در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد و تصریح کرد: در طرح جدید شارع اصلی به ۵۵ متر کاهش پیداکرده و با لاین تندرو، کندرو، پارک و پیاده‌رو طراحی‌شده است.

زین‌العابدین قراچورلوی مدیر منطقه پنج شهرداری قم در خصوص صرفه‌جویی در خصوص شوارع جمکران اظهار داشت: در طرح جدید شوارع، حدود ۲۵۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی آزادسازی شده و بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای شهرداری آورده دارد که می‌تواند در طرح‌های دیگر شهر هزینه کند.

نرجس نیازمند عضو شورای شهر قم به لزوم تغییر کاربری ۴۰ هکتار فضای سبز این منطقه نیز اشاره کرد و گفت: تغییر کاربری ۴۰ هکتار فضای سبز علاوه بر تأمین منابع برای اجرای طرح‌های شهرداری باعث آزادسازی املاک مردم و رفع محرومیت‌های این منطقه نیز می‌شود.

وی افزود: جمکران قطب گردشگری و زیارتی شهر قم بعد از حرم مطهر بوده و باید در طرح‌های خود تا ۵۰ سال آینده را پیش‌بینی کنیم.

این عضو شورا با تأکید بر سرعت بخشی بر اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه پنج افزود: این منطقه محرومیت‌های زیادی دارد که با تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و اصلاح شوارع بخشی از این محرومیت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

محسن محرری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم نیز تأکید کرد: مردم جمکران مدت‌هاست منتظر بازگشایی شوارع هستند و باید در اجرای طرح سرعت لازم را داده و در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز طرح‌های این منطقه را لحاظ کنیم.

سقائیان‌نژاد شهردار قم با اشاره به طرح اصلاح شوارع محدود جمکران، گفت: محله جمکران از محدوده و منطقه جمکران جدا بوده و نباید این دو محدوده را باهم یکی بدانیم.

وی، ساخت شوارع جدید را نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه دانست و اظهار داشت: تا منابع این طرح‌ها تأمین نشود شهرداری نمی‌تواند کار بزرگی در جهت توسعه این منطقه انجام داده و باید هر چه سریع‌تر وضعیت تغییر کاربری ۴۰ هکتار فضای سبز این منطقه مشخص شود.

شهردار قم با تأکید بر تأمین منابع مالی اجرای طرح‌های منطقه پنج تصریح کرد: اگر منابع مالی اجرای طرح‌ها مشخص شو،د شهرداری نیز سهم خود از ماده ۱۰۱ را به میدان آورده و در کمترین زمان طرح‌ها اجرا می‌شود و می‌توانیم طرح جامعی را در محدوده و محله جمکران اجرا کنیم،‌ البته در حال حاضر نیز این طرح در مرحله مطالعه و تدوین است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.