عدم ایمنی بافت فرسوده هسته مرکزی شهر قم/ مالکان خانه‌های فرسوده انگیزه‌ای برای ساخت‌وساز ندارند

سخنگوی شورای شهر قم یکی از مشکلات بافت فرسوده را عدم دسترسی خودروهای امدادی دانست و گفت: آمار پروانه‌های صادرشده نشان می‌دهد مردم هیچ اقبالی به احداث یا تجدید بنا در این محدوده ندارند و باید مشوق‌هایی برای آن تعریف شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عدم ایمنی بافت فرسوده هسته مرکزی شهر قم/ مالکان خانه‌های فرسوده انگیزه‌ای برای ساخت‌وساز ندارند
شناسه : 59497 | انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی در پنجاه و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای شهر برگزار شد، با اشاره به مشکلات بافت فرسوده مرکز شهر اظهار داشت: امروز مدیریت شهری در قم بر بازآفرینی محدوده بافت فرسوده به‌عنوان مهم‌ترین بخش شهر قم اصرار دارد.

وی یکی از مشکلات بافت فرسوده را عدم دسترسی خودروهای امدادی دانست و افزود: در صورت هر اتفاق و ریزش تمام‌مسیرهای منتهی به بافت مسدود شده و شهر را ازنظر امدادرسانی دچار مشکل و بحران می‌کند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم تأکید کرد: شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی باید به موضوع بازآفرینی بافت فرسوده ورود کرده و شورا به‌صورت جدی این موضوع را مطالبه می‌کند.

وی گزارش مربوط به صدور پروانه در محدوده بافت فرسوده را موردتوجه قرارداد و اضافه کرد: آمار پروانه‌های صادرشده نشان می‌دهد مردم هیچ اقبالی به احداث یا تجدید بنا در این محدوده ندارند و باید مشوق‌هایی برای آن تعریف شود.

امراللهی ادامه داد: باید به طرح‌های ارائه‌شده از طرف شهرداری و شورای شهر در کمیسیون ماده ۵ اجرایی‌تر نگاه شود و شهرداری نیز تا ۵ روز آینده لایحه‌ای عملیاتی به شورای شهر ارائه کند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.