راهاندازی سامانه تاکسی هوشمند «رسا» و «سپند» در قم
به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در بازدید اعضای کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر قم از پروژههای حوزه ترافیک در سطح شهر، اظهار کرد: امروز توجه انسانمحوری در اجرای پروژههای حوزه ترافیک یک اصل بوده و باید به این نکته بیش از بیش توجه کنیم.
وی تصریح کرد: آرامسازی ترافیک با استفاده از سامانههای کنترل ترافیک و اجرای سرعتکاههای استاندارد، توسعه و ارتقاء کیفیت حملونقل عمومی در شهر و به سازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از مهمترین اهداف شهرداری در این مقطع است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: امروز شاهد ورود ۴۳ دستگاه تاکسی نوسازی شده به ناوگان تاکسیرانی و افتتاح سامانه رسا برای ارائه تاکسی اینترنتی زیر نظر مستقیم تاکسیرانی هستیم.
وی سیستم هوشمند رسا در تاکسیرانی را تشریح کرد و گفت: این سیستم بیش از ۲۰ هزار خودرو را میتواند پوشش داده و جایگزین مطمئنی برای تاکسیهای اینترنتی باشد و تاکسیهای ۱۳۳ و ۱۸۲۹ نیز با اپلیکیشن میتوانند خدمات رسانده و نرخ شناوری هم ندارد و در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه تاکسی بیسیم در این سیستم کار میکنند و روزانه بیش از ۶ هزار آدرس ثبت میشود.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه عملکرد سامانه سپند را نیز موردتوجه قرارداد و بیان کرد: در حال حاضر ۶ شرکت با بیش از ۱۴۰۰ راننده ثبتنام کردهاند و ۲۰۷ نفر با دارا بودن مدارکی مانند گواهی سوپیشینه و عدم اعتیاد در این سامانه تأییدشدهاند.
طبیبی با اشاره به راهاندازی موتوپلاس تصریح کرد: این پروژه برای نخستین بار در کشور در قم شروع شده و بهجای خودروی ۲۰۶ که در بعضی از شهرها استفاده میشود در این موتور تمام کانکتورهای صنعتی به نظامی ارتقا پیداکرده و دارای تاییدیه راهور بوده و بهصورت اتوماتیک اعمال قانون میکند.
وی تعیین مسیرهای شریانی و دسترسی را در حوزه حملونقل مهم خواند و تصریح کرد: چراغدار کردن دسترسیها بسیار مهم بوده و در آییننامه جدید طراحی هندسی راهها باید برای عبور عابران ایمنسازی کنیم و جریان عبور خودروها را آرام کنیم تا تصادفات را کم کنیم.
طبیبی، اجرای تقاطع هوشمند در میدان قلم را یکی از پروژههای مهم در حوزه آرامسازی جریان ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: همیشه اجرای پل عابر پیاده قابلاستفاده برای همه اقشار جامعه نبوده و باید همین تعداد پل عابر پیاده نیز بهزودی به آسانسور مجهز شوند و در آینده سیاست بر ایمنسازی برای عبور عرضی مانند چراغدار کردن معابر باشد.
وی استفاده از رنگهای ممتاز و دوجزئی را موردتوجه قرارداد و گفت: یکی از کارهایی که برای ایجاد نظم در ترافیک در معابر شهری انجام میدهیم اجرای رنگ معابر بارنگهای دوجزئی و ممتاز با ماندگاری و کیفیت بالاست.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان و بازدید از سامانه هوشمند ثبت تخلف در بلوار غدیر تأکید کرد: امروز استفاده از سامانههای هوشمند و آرامسازی معابر بسیار کمک میکند و در حال راهاندازی سامانه ثبت تخلف عدم رعایت فاصله طولی خودروها نیز هستیم.
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
Sunday, 2 February , 2025