راه‌اندازی سامانه تاکسی هوشمند «رسا» و «سپند» در قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های تاکسی هوشمند «رسا» و «سپند»، گفت: این سیستم بیش از ۲۰ هزار خودرو را می‌تواند پوشش داده و جایگزین مطمئنی برای تاکسی‌های اینترنتی باشد؛ در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم در این سیستم کار می‌کنند و روزانه بیش از ۶ هزار آدرس ثبت می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی سامانه تاکسی هوشمند «رسا» و «سپند» در قم
شناسه : 59442 | انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی در بازدید اعضای کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر قم از پروژه‌های حوزه ترافیک در سطح شهر، اظهار کرد: امروز توجه انسان‌محوری در اجرای پروژه‌های حوزه ترافیک یک اصل بوده و باید به این نکته بیش از بیش توجه کنیم.

وی تصریح کرد: آرام‌سازی ترافیک با استفاده از سامانه‌های کنترل ترافیک و اجرای سرعت‌کاه‌های استاندارد، توسعه و ارتقاء کیفیت حمل‌ونقل عمومی در شهر و به سازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از مهم‌ترین اهداف شهرداری در این مقطع است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم نوسازی ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: امروز شاهد ورود ۴۳ دستگاه تاکسی نوسازی شده به ناوگان تاکسیرانی و افتتاح سامانه رسا برای ارائه تاکسی اینترنتی زیر نظر مستقیم تاکسیرانی هستیم.

وی سیستم هوشمند رسا در تاکسیرانی را تشریح کرد و گفت: این سیستم بیش از ۲۰ هزار خودرو را می‌تواند پوشش داده و جایگزین مطمئنی برای تاکسی‌های اینترنتی باشد و تاکسی‌های ۱۳۳ و ۱۸۲۹ نیز با اپلیکیشن می‌توانند خدمات رسانده و نرخ شناوری هم ندارد و در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه تاکسی بی‌سیم در این سیستم کار می‌کنند و روزانه بیش از ۶ هزار آدرس ثبت می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در ادامه عملکرد سامانه سپند را نیز موردتوجه قرارداد و بیان کرد: در حال حاضر ۶ شرکت با بیش از ۱۴۰۰ راننده ثبت‌نام کرده‌اند و ۲۰۷ نفر با دارا بودن مدارکی مانند گواهی سوپیشینه و عدم اعتیاد در این سامانه تأییدشده‌اند.

طبیبی با اشاره به راه‌اندازی موتوپلاس تصریح کرد: این پروژه برای نخستین بار در کشور در قم شروع شده و به‌جای خودروی ۲۰۶ که در بعضی از شهرها استفاده می‌شود در این موتور تمام کانکتورهای صنعتی به نظامی ارتقا پیداکرده و دارای تاییدیه راهور بوده و به‌صورت اتوماتیک اعمال قانون می‌کند.

وی تعیین مسیرهای شریانی و دسترسی را در حوزه حمل‌ونقل مهم خواند و تصریح کرد: چراغ‌دار کردن دسترسی‌ها بسیار مهم بوده و در آیین‌نامه جدید طراحی هندسی راه‌ها باید برای عبور عابران ایمن‌سازی کنیم و جریان عبور خودروها را آرام کنیم تا تصادفات را کم کنیم.

طبیبی، اجرای تقاطع هوشمند در میدان قلم را یکی از پروژه‌های مهم در حوزه آرام‌سازی جریان ترافیک دانست و خاطرنشان کرد: همیشه اجرای پل عابر پیاده قابل‌استفاده برای همه اقشار جامعه نبوده و باید همین تعداد پل عابر پیاده نیز به‌زودی به آسانسور مجهز شوند و در آینده سیاست بر ایمن‌سازی برای عبور عرضی مانند چراغ‌دار کردن معابر باشد.

وی استفاده از رنگ‌های ممتاز و دوجزئی را موردتوجه قرارداد و گفت: یکی از کارهایی که برای ایجاد نظم در ترافیک در معابر شهری انجام می‌دهیم اجرای رنگ معابر بارنگ‌های دوجزئی و ممتاز با ماندگاری و کیفیت بالاست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان و بازدید از سامانه هوشمند ثبت تخلف در بلوار غدیر تأکید کرد: امروز استفاده از سامانه‌های هوشمند و آرام‌سازی معابر بسیار کمک می‌کند و در حال راه‌اندازی سامانه ثبت تخلف عدم رعایت فاصله طولی خودروها نیز هستیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.