وجود ۶۲ بوستان شهری در منطقه ۳ قم

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به احداث ۶۳ بوستان شهری در این منطقه، گفت: این منطقه با دارا بودن 430 هکتار فضای سبز و سرانه‌ای برابر 24 مترمربع به ازای هر نفر، شرایط به نسبت مطلوبی دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۶۲ بوستان شهری در منطقه ۳ قم
شناسه : 59392 | انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با بیان اینکه منطقه سه شهرداری قم یکی از مناطق سبز شهر قم است، اظهار داشت: این منطقه با دارا بودن ۴۳۰ هکتار فضای سبز و سرانه‌ای برابر ۲۴ مترمربع به ازای هر نفر، شرایط به نسبت مطلوبی دارد.

وی افزود: در این منطقه ۶۳ بوستان شهری احداث شده و بوستان ولایت تنها بوستان جنگلی و فرا منطقه‌ای دارای مساحتی برابر ۲۳۰ هکتار است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم هزینه‌های نگهداری فضای سبز منطقه را عددی بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: نگهداری فضای سبز منطقه جدا از قراردادهای امانی در قالب چهار پیمان نگهداری و بااعتباری بالغ‌بر ۱۲۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

وی، اجرای آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌ها را یکی دیگر از برنامه‌های منطقه دانست و تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده امسال نیز سرویس بهداشتی دو بوستان دیگر بااعتباری بالغ‌بر دو میلیارد ریال به آبگرمکن‌های خورشیدی مجهز شد.

روحانی در ادامه یادآور شد: با توجه به این‌که تمام فضاهای منطقه سه با کاربری فضای سبز کاشته شده‌اند و سرانه فضای سبز منطقه نیز بالاتر از استاندارد است، امسال تنها بهسازی بوستان‌ها در دستور کار بوده و بخش‌هایی از بوستان‌های جنگلی ولایت و لاله بهسازی شده و به بوستان شهری تبدیل می‌شود.

وی به بوستان بانوان منطقه نیز اشاره و ابراز کرد: بوستان ارغوان به‌عنوان تنها بوستان بانوان منطقه مساحتی برابر ۱۲ هزار مترمربع داشته و امکاناتی مانند ست‌های ورزشی نمازخانه زمین‌بازی کودکان و بزرگ‌سالان دارد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.