۱۲۰ سالن سینما تا پایان سال افتتاح می‌شود/ ناآرامی‌های اخیر به اقتصاد سینما لطمه زد

رئیس سازمان سینمایی از افتتاح 120 سالن سینما تا پایان سال خبر داد و گفت: مقرر شد یکی از مصوبات شورای عالی سینما، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور ساخت سینما در شهرستان‌های فاقد سینما باشد و سازمان سینمایی نیز نسبت‌به تجهیز این سینماها مشارکت جدی‌تری داشته باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۲۰ سالن سینما تا پایان سال افتتاح می‌شود/ ناآرامی‌های اخیر به اقتصاد سینما لطمه زد
شناسه : 59089 | انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بییست»، محمد خزاعی در حاشیه افتتاح پردیس سینمایی بازار شهر قم که ظهر امروز با حضور مسئولان سازمان سینمایی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در حوزه زیرساخت‌های سینمایی نسبت به جمعیت کشور با مشکلات متعددی مواجه هستیم و باید برنامه‌ریزی کرد تا تعداد سالن‌های سینمایی کشور در شش سال آینده با حمایت دولت به دو هزار سالن سینما برسد.

وی افزود: ما نسبت‌به کشورهای منطقه که صاحب صنعت سینما نیستند، تعداد سالن‌های کمتری داریم.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ پرده نمایش فعال در کل کشور داریم و تقریباً ۲۲۲ شهرما که بالای ۵۰ هزار جمعیت دارند، فاقد سالن سینما هستند.

خزاعی همچنین به افتتاح سالن‌های سینما در مجتمع‌های تجاری اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات خوب این سال‌ها افتتاح سالن‌های سینما در مجموعه‌های تجاری است و مردم می‌توانند هم فیلم ببینند و هم از خدمات نمایشگاهی، تفریحی، غذایی و … بهره‌مند شوند.

وی افزود: امیدواریم تهیه‌کنندگان سینمای ایران با تولید فیلم‌های باکیفیت بتوانند به رونق چنین مجموعه‌هایی کمک کنند و در توسعه زیرساخت‌های سینمایی نقش ویژه‌ای داشته باشند.

خزاعی همچنین از افتتاح ۱۲۰ سالن سینمایی تا پایان سال خبر داد و گفت: مقرر شد یکی از مصوبات شورای عالی سینما، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور ساخت سینما در شهرستان‌های فاقد سینما باشد و سازمان سینمایی نیز نسبت‌به تجهیز این سینماها مشارکت جدی‌تری داشته باشد.

وی افزود: در صورت ابلاغ این مصوبه، ظرفیت سالن‌های سینمایی کشور تا پایان دولت سیزدهم به ۱۲۰۰ سالن خواهد رسید.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در حالی که از ابتدای انقلاب، بیش از پانصد سالن سینما احداث شده بود، در دولت سیزدهم و طی یک سال گذشته، ۱۵۰ سالن افتتاح شده است و ما تلاش می‌کنیم ظرفیت سینمایی کشور دو برابر شود.

خزاعی همچنین بر حمایت بخش خصوصی برای ساخت سینما در کشور تأکید کرد و گفت: حمایت سازمان سینمایی و اختصاص امکانات و بودجه و تجهیز سالن‌ها منحصر به بخش خصوصی است.

وی افزود: دولت باید بعد از هموار کردن مسیر و آزمون و خطاهای انجام شده، سینما را به بخش خصوصی واگذار کند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: در صورت ارائه وام‌های ارزان قیمت، قطعاً بخش خصوصی ظرفیت سالن‌های سینمایی را توسعه خواهد داد.

رئیس سازمان سینمایی به تحریم‌های ظالمانه دشمنان اشاره کرد و گفت: با وجود تحریم‌ها، شرکت‌های داخلی به خودکفایی رسیدند و در سال‌های آتی، صنعتگرانی ایرانی تجهیزات سینما را به طور کامل تأمین خواهند کرد.

خزاعی همچنین به رکورد فروش فیلم‌های سینمایی در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: متأسفانه جریان ناآرامی‌های اخیر به سینما و اقتصاد مردم لطمه وارد کرد و فروش سینماها را کاهش داد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.