شهروندان از خرید زمین‌های خارج از محدوده و حریم شهر خودداری کنند

سخنگوی شورای شهر قم با بیان اینکه متأسفانه شاهد خریدوفروش زمین‌های حومه شهر بدون تغییر کاربری و دریافت مجوز هستیم، گفت: در آخرین تغییرات از سال ۱۳۸۶ فقط اراضی ۵۶۰ هکتاری در پردیسان به شهر ملحق شده و حتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز به‌صورت کامل اختیار آن به کمیسیون ماده ۵ استان داده نشده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهروندان از خرید زمین‌های خارج از محدوده و حریم شهر خودداری کنند
شناسه : 59002 | انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امراللهی در گفت‌وگویی با اشاره به زمین‌های حومه شهر قم اظهار داشت: متأسفانه شاهد خریدوفروش زمین‌های حومه شهر بدون تغییر کاربری و دریافت مجوز هستیم و مردم باید نسبت به قانون و اختیارات شهرداری آگاهی پیداکرده و بدون مجوز خریدوفروش نکنند.

وی افزود: محدوده و حریم شهر در آخرین تغییرات قانون مشخص‌شده و شهرداری تنها در محدوده شهر می‌تواند مجوز، کنترل و صدور پروانه داشته باشد و در حریم شهر تنها به‌صورت محدود می‌تواند مجوز صادر کند و مردم باید بدانند خارج از محدوده و حریم شهر امکان صدور مجوز مسکونی وجود ندارد و در صورت ساخت در کمیسیون ماده ۱۰۰ دستور قلع داده می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم ادامه داد: امروز نقشه محدوده شهر قم با مساحت ۱۳ هزار هکتار در اختیار مردم بوده و هم از طریق شهرداری و هم مشاوران املاک می‌توانند به این نقشه دسترسی پیدا کنند و باید بدانیم بیشترین مسئولیت پیگیری محدوده شهر با خریداران زمین است.

وی سپس تغییر خط حریم شهر را هر ۲۰ سال یک‌بار اعلام کرد و گفت: خط حریم شهر امروز ۳۲ هزار هکتار بوده و هر ۲۰ سال یک‌بار و در مطالعات جامع شهر مشخص می‌شود و در آخرین تغییرات از سال ۱۳۸۶ فقط اراضی ۵۶۰ هکتاری در پردیسان به شهر ملحق شده و حتی در بلوار پیامبر اعظم(ص) نیز به‌صورت کامل اختیار آن به کمیسیون ماده ۵ استان داده نشده است.

امراللهی، شرایط بلوار پیامبر اعظم(ص) را نیز موردبررسی قرارداد و بیان کرد: تا امروز هنوز اختیار طراحی شهری مسیر حرم تا حرم را شورای عالی معماری و شهرسازی کشور به کمیسیون ماده ۵ استان نداده است و تنها تفویض اختیار طراحی شهری بلوار پیامبر اعظم(ص) داده است.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.