ارائه ۲ طبقه تشویقی برای نوسازی محدوده بافت فرسوده شهر قم

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به طرح کمیسیون شهرسازی و معماری شورا جهت نوسازی و بازسازی‌های بافت‌های قدیمی و فرسوده، گفت: در قالب این طرح، دو طبقه تشویقی جهت نوسازی و بازسازی خانه‌های فرسوده به مالکین اختصاص خواهد یافت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارائه ۲ طبقه تشویقی برای نوسازی محدوده بافت فرسوده شهر قم
شناسه : 58861 | انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح‌الله امرالهی در پنجاه و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با اشاره به طرح کمیسیون شهرسازی و معماری جهت نوسازی و بازسازی بافت‌های قدیمی و فرسوده، اظهار داشت: بافت فرسوده و قدیمی، حجم بسیار زیادی از بافت اصلی شهر به‌خصوص در هسته مرکزی را تشکیل داده است.

وی ادامه داد: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، بافت های فرسوده را در چهار گونه تقسیم‌بندی کرده و برای بازآفرینی و احیای هرکدام از آن‌ها مشوق‌های خاصی در نظر گرفته است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم، طرح این کمیسیون جهت نوسازی و بازسازی‌های بافت های قدیمی و فرسوده را موردتوجه قرارداد و ابراز کرد: در قالب این طرح، به‌جای یک طبقه تشویقی، دو طبقه تشویقی جهت نوسازی و بازسازی خانه‌های فرسوده به مالکین اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: تفاوت این طرح با مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، در عدم تقسیم‌بندی بوده، به‌طوری‌که کل محدوده بافت فرسوده شهر مقدس قم مشمول دو طبقه تشویقی شود.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.