فقط ۱۵درصد ایرانی ها رژیم غذایی سالم دارند/ کمبود کلسیم در ۷۵درصد مردم

نایب رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران گفت: فقط 15 درصد مردم ایران از رژیم غذایی سالم پیروی می کنند و درست غذا می خورند و 85 درصد مردم پرخوری یا کم خوری دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فقط ۱۵درصد ایرانی ها رژیم غذایی سالم دارند/ کمبود کلسیم در ۷۵درصد مردم
شناسه : 583 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از سلامت نیوز، ضیاءالدین مظهری نایب رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران با بیان اینکه سوءتغذیه (کم خوری و پرخوری) در بین مردم بیداد می کند، اظهار کرد: با غذا خوردن نیازهای بدن مانند آنتی اکسیدان ها، اسید آمینه ها و فیبرهای مطلوب تامین می شود درحالی که کم خوری و پرخوری تعادل در تامین این نیازها را به هم می زند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر سه میلیارد نفر در دنیا دچار سوءتغذیه و نبود تعادل در خوردن غذاهای مورد نیاز بدن هستند که اثرات زیان آوری بر سلامت جسم و روان آنها دارد.

نایب رئیس انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران اضافه کرد: در حال حاضر حدود ۷۵ درصد مردم کمبود کلیسم در کشور دارند و باید مصرف موادی مانند لبنیات، دانه های گیاهی و برخی سبزیجات را در تغذیه خود قرار دهند تا این کمبود جبران شود.

مظهری افزود: همچنین ۲۰ درصد خانوارهای کشور کمبود دریافت کالری دارند و از زیرخط فقر نیز پایین تر هستند و توان خرید مواد غذایی را ندارند.
این متخصص تغذیه، کمبود ویتامین های A, D, B6 در بین مردم را مشهود دانست و ادامه داد: این کمبودها در کشور چشمگیر است و اکنون که قیمت مواد غذایی افزایش یافته بسیاری از افراد به دلیل ناتوانی مالی، بیشتر دچار بیماری های ناشی از کمبود این ویتامین ها می شوند.
وی تصریح کرد: اگر مردم نتوانند مواد غذایی مورد نیاز و اساسی را به دلیل افزایش قیمت آنها تهیه کنند، بدن که همیشه در حال ساخته شدن و کار کردن است، دچار مشکلات اساسی می شود.
به گفته مظهری، سلول های بدن نیاز به موادغذایی دارند و در واقع این مواد تأمین کننده نیازهای سلول ها هستند. اگر مردم به دلیل ناتوانی مالی نتوانند موادغذایی اساسی را تأمین و مصرف کنند، میزان بیماری ها به ویژه بیماری های چشمی و گوارشی بیشتر می شود و آنان توانمندی خود را از دست می دهند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.