در سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع)

کتاب «دایره‌المعارف شیعه» در قم رونمایی شد

شهر بیست/ به همت انتشارات جمال، کتاب «دایرة‌المعارف شیعه» ویژه نوجوانان همزمان با روز جوان در قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «دایره‌المعارف شیعه» در قم رونمایی شد
شناسه : 5806 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین رونمایی «دایره‌المعارف شیعه» ظهر امروز همزمان با ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان با حضور حجج اسلام سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال، غلامرضا حیدری ابهری نویسنده و یوسفیان مسئول واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

حجت الاسلام سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال با بیان اینکه «دایره‌المعارف شیعه» در اواخر سال ۹۷ منتشر شد، افزود: این کتاب ویژه نوجوانان هست و برای نخستین بار است که مبانی مکتب شیعه در چنین قالبی عرضه می شود.

وی با بیان اینکه بعضی دایره‌المعارف‌ها با مطالبی عرضه می شود که با نگاه دینی زاویه های جدی دارد، تصریح کرد: اگر به کتاب کودک اهمیت ندهیم، بعد از مدتی با فرهنگی بزرگ خواهند شد که فرهنگ غیر اسلامی و ایرانی خواهند داشت.

در ادامه حجت الاسلام حیدری ابهری نویسنده کتاب «دایره‌المعارف شیعه» اظهار کرد: کتاب «دایره‌المعارف شیعه» متشکل از ده دسته بندی معنای شیعه، امامان شیعه، برخی سنت ها و باورها، احکام اختلافی شیعه و اهل سنت، شیعه و عزاداری برای امام حسین(ع)، شیعه و قرآن و حدیث، شیعه و مهدویت، روحانیت شیعه جغرافیای تشیع و پرسش های گوناگون است.

وی افزود: در ده اصل همه اطلاعات لازمی که باید یک نوجوان از مکتب شیعه داشته باشد، در این کتاب جمع آوری شده و به شکل پرسش و پاسخ بیان شده است.

همچنین حجت الاسلام یوسفیان مسئول واحد کودک مرکز تخصصی مهدویت در سخنانی با بیان اینکه ۲۵ سال کار کودک کردم و ۸۰ کتاب کودک درباره مهدویت نوشتم ولی یک نفر بنده را تشویق نکرد، اظهار کرد: کار کودک و نوجوان برخلاف کسانی که فکر می کنند آسان است، بسیار سخت است.

وی افزود: تألیف دایره‌المعارف سخت ترین کار عرصه تألیف است و حجت الاسلام حیدری ابهر با توجه به سوابق طولانی نگارش آثار کودک و نوجوان، برای تألیف این کار زحمت بسیاری متحمل شدند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.