آزادی ۱۲۴ نفر از محکومان مالی قم

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم از آزادی ۱۲۴ نفر از محکومان مالی در این استان با کمک خیران و پیگیری این ستاد طی سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع کل بدهی این افراد ۱۸۰ میلیارد ریال بود که ۳۷ میلیارد ریال از این مبلغ از شاکیان تخفیف گرفته شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آزادی ۱۲۴ نفر از محکومان مالی قم
شناسه : 53532 | انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، رضا مرادی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: سال گذشته ۱۲۴ نفر از محکومان مالی در این استان با کمک خیران و پیگیری این ستاد آزاد شدند که از این تعداد، ۱۱۹ نفر مرد و پنج نفر زن بودند.

وی اضافه کرد: ۹۶ نفر بدهکاران مالی، ۱۷ نفر نفقه، ۳ نفر مهریه و ۸ نفر دیه غیرعمد به دلیل تصادف یا حوادث کارگاهی محکوم شده و در زندان بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم ادامه داد: مجموع کل بدهی این افراد ۱۸۰ میلیارد ریال بود که ۳۷ میلیارد ریال از این مبلغ از شاکیان تخفیف گرفته شد.

مرادی‌پور خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیارد ریال توسط خانواده‌ها،‌ ۴۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض ستاد دیه، ‌۲۴ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه و بقیه نیز از طریق پیگیری اعسار و صندوق تامین خسارت‌های بدنی تامین شده است.

وی تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه، افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف‌هایی از طلبکاران می‌گیرد و مقداری نیز کمک خیران را جذب می‌نماید.

ستاد دیه استان قم با شماره‌ حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
رویکرد نرم‌افزاری و اجتماعی برای برنامه راهبردی سوم شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.