حجم آب انتقالی از سد کوچری به قم کفاف استان را نمی‌دهد

فرماندار قم با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در کشور گفت: همین امر موجب شده تا میزان آب انتقالی از سد کوچری به قم نیز کاهش یابد که البته این حجم از آب ورودی کفاف استان را نمی‌دهد و چاه‌های استان نیز وارد مدار شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حجم آب انتقالی از سد کوچری به قم کفاف استان را نمی‌دهد
شناسه : 53494 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، عباس ذاکریان ظهر دوشنبه پس از بازدید از سد کوچری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های گذشته زحمات بسیاری کشیده شد تا آب از فاصله ۳۰۰ کیلومتری به شهر قم برسد.

فرماندار قم عنوان داشت: به مردم قم اطمینان می‌دهیم آب آشامیدنی در اختیار آنان از جهت بهداشتی و کیفیت استاندارهای خوبی دارد.

وی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در کشور بیان داشت: همین امر موجب شده تا میزان آب انتقالی از سد کوچری به قم نیز کاهش یابد و البته این حجم از آب ورودی کفاف استان را نمی‌دهد و همین امر موجب شده تا برای جبران کمبود آب، چاه‌های استان نیز وارد مدار شوند.

ذاکریان ادامه داد: به جهت اینکه آب چاه‌های داخل استان به مدار مصرف اضافه شدند؛ آبی که در شبکه وجود دارد کیفیت پایین‌تری داشته و شور است هر چند که از نظر سلامت بهداشتی مشکلی ندارد.

وی عنوان داشت: اگر شهروندان در جریان فرآیند پیچیده تأمین، تصفیه و انتقال آب به قم قرار گیرند این امر موجب خواهد شد تا در مصرف دقت لازم را داشته باشند که در این زمینه نیاز است کار رسانه‌ای صورت گیرد و مستندی با این موضوع ساخته شود.

فرماندار قم افزود: از شهروندان قمی در خواست می‌شود با توجه به شرایط استان و کمبود آب؛ در مصرف بهینه آب صرفه جویی کنند تا شاهد قطعی نباشیم و افراد بیشتری از نعمت آب آشامیدنی بهره مند شوند.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.