آغاز عملیات اجرایی تعریض محور پردیسان ورجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از آغاز عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن محور پردیسان ورجان خبر داد و گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار طرح معرفی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغاز عملیات اجرایی تعریض محور پردیسان ورجان
شناسه : 52987 | انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، محمد صادقی در مراسم آغاز عملیات اجرایی تعریض و چهارخطه کردن محور پردیسان ورجان، طی سخنانی اظهار کرد: محور بزرگراهی و جدید قم- کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز می‌شود و بعد از عبور از عرض رودخانه و  پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد ختم می شود.

وی، طول محور بزرگراهی جدید قم- کهک را ۲۸ کیلومتر اعلام کرد و افزود: در فاز اول این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می شود که امروز با حضور استاندار قم و نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی وارد فاز عملیاتی شد.

آغاز عملیات اجرایی تعریض محور پردیسان ورجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ابراز کرد: با توجه به تردد و شلوغی محور پردیسان- ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن این بخش از محور جدید، از اولویت اساسی برخوردار است.

وی تصریح کرد: بعد از ارتقای شهر کهک، به شهرستان و با توجه به این که این بخش از استان قم، منطقه هدف گردشگری است، تأمین زیرساخت های حمل و نقلی، جاده ای، دسترس پذیری و تسهیل آمد و شد و ایمنی آن از مأموریت های اصلی این اداره کل است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم تعریض و چهار خطه کردن محور پردیسان- ورجان از مهمترین درخواست‌ها و چالش‌های استان طی دوازده سال گذشته بوده است که اجرای آن همواره با مشکلاتی از قبیل تأمین اعتبار همراه بوده است.

صادقی ابراز داشت: خوشبختانه این پروژه در سفر رئیس جمهور به استان مطرح شد و با پیگیری های استاندار قم، در ردیف مصوبات استانی سفر قرار گرفت و اعتبارات لازم به آن تخصیص یافت.

وی با اشاره به اینکه کل اعتبار مورد نیاز محور بزرگراهی قم- کهک ۶۰۰  میلیارد تومان برآورد می‌شود در خصوص اعتبار مورد نیاز فاز اول این طرح توضیح داد: اعتبار مورد نیاز فاز اول این پروژه که ۱۳ کیلومتر حدفاصل پردیسان تا میدان ورجان را در بر می گیرد حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

صادقی افزود: اعتبارات این پروژه با موافقت وزیر راه و شهرسازی و وزارت نفت از محل تهاتر با وزارت نفت تأمین شده و  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار طرح معرفی شده است.

وی در پایان  با بیان اینکه، بر اساس قرارداد مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه است افزود: امیدواریم در طول ۱۲ ماه آینده، عملیات چهار خطه شدن مسیر پردیسان- ورجان به طول ۱۳ کیلومتر به اتمام و بهره برداری برسد. 

گفتنی است، مسیر موجود پردیسان- ورجان به عنوان مسیر رفت، و مسیر برگشت ورجان- پردیسان به موازات محور جدید احداث خواهد شد.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.