افزایش دخانیاتی‌ها در قم/ مجوزهای صادر شده باید کم شود

کارشناس مسئول برنامه دخانیات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به صدور ۳۰۸ مجوز برای اصناف مرتبط با فروش دخانیات، گفت: متأسفانه قبح مصرف دخانیات در شهر قم شکسته شده‌ و گاهی دیده می‌شود تمام اعضای خانواده در کنار یکدیگر اقدام به مصرف قلیان می‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش دخانیاتی‌ها در قم/ مجوزهای صادر شده باید کم شود
شناسه : 52810 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمدتقی دبیری از تبلیغات بی‌حدوحصر دخانیات به عنوان بزرگ‌ترین چالش در مسیر مبارزه با مصرف انواع دخانیات در شهر یاد کرد و گفت: بر اساس قانون، تمام تابلوهای تبلیغاتی با محتوای مواد دخانی که در سطح شهر کار شده غیرقانونی است، زیرا باعث ترغیب گروه‌های سنی مختلف به‌ویژه جوانان برای مصرف دخانیات می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر اصناف مرتبط با فروش دخانیات روز به روز در حال افزایش است، به‌طوری‌که هم‌اکنون در شهر قم ۳۰۸ مجوز برای این صنوف صادر شده‌است.

کارشناس مسئول برنامه دخانیات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: درجلسه‌ای که با حضور نهادهای عضو ستاد مبارزه با مصرف دخانیات تشکیل شد، مقرر گردید مجوزهای صادر شده برای چنین اصنافی کاهش یابد.

دبیری افزود: قبح مصرف دخانیات در شهر قم شکسته شده‌ و در میان خانواده‌ها به‌گونه‌ای رشد کرده که گاهی دیده می‌شود تمام اعضای خانواده در کنار یکدیگر اقدام به مصرف قلیان می‌کنند.

وی گفت:‌ در گذشته قبح این مسئله شکسته نشده‌بود و فرهنگ‌سازی و برخورد با قانون‌شکنان به سخنی امروز نبود.

کارشناس مسئول برنامه دخانیات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: تبلیغات بی‌حدوحصر در زمینه دخانیات، بزرگ‌ترین چالش در مسیر مبارزه با مصرف انواع دخانیات در شهر است.

به گفته وی، اکیپ‌های گشت مشترک شهرداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت سعی در جلوگیری از استعمال دخانیات به‌ویژه قلیان در بوستان‌ها دارند.

از چهارم تا دهم خردادماه امسال هفته بدون دخانیات نام‌گذاری شده‌است.

نوشته های مشابه
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
جابه‌جایی روزانه یکصد هزار نفر با اتوبوس در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.