۵۰ درصد منطقه ۶ قم بافت فرسوده است

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از مساحت این منطقه بافت فرسوده و ۲۵ درصد دیگر سکونتگاه‌های غیررسمی است، گفت: هزینه صدور پروانه در این منطقه، جزء پایین‌ترین هزینه‌ها در قم و حتی در کشور است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۵۰ درصد منطقه ۶ قم بافت فرسوده است
شناسه : 52786 | انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از مساحت منطقه ۶ قم بافت فرسوده است، اظهار داشت: بالغ‌بر ۲۵ درصد از ۵۰ درصد باقی‌مانده نیز می‌توان گفت سکونتگاه‌های غیررسمی بوده که زیرساخت‌های لازم را ندارد و ساخت‌وسازها به‌صورت قانونی و بر اساس اصول شهرسازی در آن انجام‌نشده است.

وی ادامه داد: می‌توان گفت حدود ۲۵ درصد ساخت‌وسازها در منطقه ۶ بر اساس اصول شهرسازی است و مابقی غیراصولی احداث‌شده یا فرسوده و در کوچه‌های قدیمی است.

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به اینکه برای احیای بافت فرسوده دو طرح را در دست اجرا داریم، گفت: نخستین طرح اعطای تسهیلات توسط دولت است و شهرداری نیز تخفیف ۵۰ درصدی در صدور پروانه ساخت برای این مناطق ارائه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه صدور پروانه در منطقه ۶ جزء پایین‌ترین هزینه‌ها در قم و حتی در کشور است و ما با ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان پروانه صادر می‌کنیم که برای بافت فرسوده این مبلغ نصف می‌شود.

ترکمن با تأکید بر اینکه شهرداری همکاری لازم با شهروندان برای احیای بافت فرسوده و همچنین ساخت‌وساز اصولی را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: خروج از این وضعیت نیازمند عزم جدی مسئولان و همکاری شهروندان است؛ مجموعه مدیریت شهری برای ساماندهی این منطقه برنامه‌های خوبی را دارد که امیدواریم با اجرای آن بهبود وضعیت منطقه را شاهد باشیم.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.