صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در منطقه ۳ قم/ ۹۰ درصد منطقه بافت فرسوده است

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در سال گذشته در این منطقه، گفت: حجم قابل‌توجهی از تخلفات ساختمانی شامل افزایش سطح اشغال، حذف پارکینگ و احداث بناهای غیرمجاز، شناسایی و پرونده‌سازی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در منطقه ۳ قم/ ۹۰ درصد منطقه بافت فرسوده است
شناسه : 52539 | انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با اشاره به اقدامات در حوزه شهرسازی منطقه سه شهر قم، اظهار داشت: این منطقه شهری از نظر تراکم و ساخت‌وساز منطقه ضعیفی بوده و در سال‌های گذشته قابلیت بسط و توسعه نداشته است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم با اشاره به صدور ۲۳۵ پروانه ساختمانی در سال گذشته در این منطقه گفت: بر اساس طرح تفصیلی جدید تراکم در شهر کاهش پیدا کرده و این موضوع در منطقه سه زیاد مطلوب شهروندان قرار نگرفته است، به‌عنوان نمونه در خیابان امام موسی صدر تراکم نهایتاً ۲ طبقه است.

وی با بیان اینکه در خیابان امام خمینی(ره) به‌عنوان مهم‌ترین خیابان این منطقه نیز امکان ساخت‌وساز زیاد وجود ندارد، تصریح کرد: در مجموع در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۳۵ پروانه ساختمانی به مساحت ۱۰۱ هزار مترمربع صادر شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: دو نقطه در منطقه سه در ضلع شمالی کمربندی و خیابان بادیان قابلیت توسعه داشته که اقداماتی در این زمینه در دست انجام است. 

وی با تأکید بر اینکه ۹۰ درصد منطقه سه بافت فرسوده است، یادآور شد: حجم قابل‌توجهی از تخلفات ساختمانی شامل افزایش سطح اشغال، حذف پارکینگ، احداث بناهای غیرمجاز و… نیز در این زمینه شناسایی و پرونده‌سازی شده است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.