وجود ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در مرکز شهر قم

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با اشاره به وجود ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در این منطقه، بر ضرورت ساماندهی بافت فرسوده خیابان خاکفرج و میدان شهید مطهری تأکید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۳۵۰ هکتار بافت فرسوده در مرکز شهر قم
شناسه : 51790 | انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی با اشاره به وضعیت منطقه هفت شهری قم اظهار داشت: این منطقه در هسته مرکزی شهر و با وسعت ۴۲۰ هکتار واقع شده است و حرم مطهر حضرت معصومه(س) به‌عنوان قطب نخست زائرپذیری استان در این منطقه شهری قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ هکتار از وسعت این منطقه بافت فرسوده است، ابراز کرد: ۲۴ هکتار از مساحت نیز مربوط به مسیر رودخانه یا بلوار شهید سلیمانی و بیش از ۲۸ هکتار و نیم نیز حریم آثار تاریخی است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با تأکید بر اینکه ۲۰ هکتار مساحت حرم مطهر در این منطقه قرارداد اذعان کرد: ۶۰ هکتار از مساحت منطقه نیز مربوط به حریم حرم است.

وی مساحت بافت تاریخی که بخش قابل‌توجهی از آن در بافت فرسوده بوده را نیز ۱۲۵ هکتار دانست و خاطرنشان کرد: با این شرایط عملاً هیچ بافت جدیدی در این منطقه قرار ندارد.

رمضانی یکی از طرح‌های مهم شهرداری منطقه را ساماندهی بافت فرسوده خیابان خاکفرج و میدان شهید مطهری برشمرد و افزود: مهم‌ترین پروژه هسته مرکزی مربوط به پروژه فاز پنج عمار یاسر بوده که حجم بالایی از تملکات این پروژه در سال‌های گذشته و هم‌اکنون توسط این منطقه صورت می‌گیرد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.