شهر دستجرد قطب گردشگری قم می‌شود/ به‌دنبال الحاق ۴ روستا به دستجرد هستیم

شهردار دستجرد از تلاش برای معرفی شهر دستجرد به عنوان قطب گردشگری استان قم خبر داد و گفت: در صورت موافقت وزارت کشور و استانداری قم، روستاهای گیو، طینوج، عیسی‌آباد و منصورآباد به شهر دستجرد ملحق می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهر دستجرد قطب گردشگری قم می‌شود/ به‌دنبال الحاق ۴ روستا به دستجرد هستیم
شناسه : 50846 | انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حسین طالعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مجتمع توریستی تفریحی صبا برگزار شد، از تلاش برای معرفی شهر دستجرد به عنوان قطب گردشگری استان قم خبر داد و گفت: با توسعه زیرساخت‌ها در سال جاری به‌دنبال افزایش زمان اقامت مسافران و گردشگران در این شهر هستیم.

وی از آمادگی شهرداری دستجرد برای استقبال از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در دستجرد توجیه اقتصادی دارد و شهرداری دستجرد با اختصاص زمین، تسهیل در صدور مجوزها و مذاکره با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند.

شهردار دستجرد همچنین به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه اشاره کرد و گفت: دو مجموعه گردشگری ملی و بین‌المللی در بخش خلجستان و شهر دستجرد وجود دارد که تبلیغات زیادی درباره آنان نشده است.

شهر دستجرد قطب گردشگری قم می‌شود/ به‌دنبال الحاق ۴ روستا به دستجرد هستیم

طالعی افزود: مجموعه گردشگری «دشت بهشت» کمی زمان نیاز دارد تا به طور کامل بهره‌برداری شود اما مجموعه تفریحی توریستی «صبا» میزبان گردشگران و مسافران است.

وی در ادامه یکی از مشکلات دستجرد را نبود دسترسی مناسب و کیفیت نامطلوب مسیر این شهر عنوان کرد و گفت: در حال پیگیری هستیم تا با همت اداره‌کل راهداری و مشارکت مردم و شهرداری دستجرد، هرچه زودتر مشکل نقاط حادثه‌خیز را برطرف کنیم.  

شهردار دستجرد همچنین به مشکل کم آبی در این شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه میزان بارش‌ها در دوسال اخیر به شدت کاهش یافته و کمبود آب در بخش خلجستان وجود دارد، در حال پیگیری انتقال آب از سرشاخه‌های دز به این شهر هستیم، طرحی که از سال‌ها قبل باید انجام می‌شد اما به تعویق افتاده بود.

شهر دستجرد قطب گردشگری قم می‌شود/ به‌دنبال الحاق ۴ روستا به دستجرد هستیم

طالعی در ادامه از توجه ویژه به زیباسازی و توسعه فضای سبز در شهر دستجرد خبر داد و عنوان کرد: در بهار امسال به‌طور ویژه نسبت‌به هرس درختان و گل‌کاری و زیباسازی شهر توجه شد و امسال بهار متفاوتی نسبت‌به سال‌های قبل خواهیم داشت.

وی افزود: در سال‌های گذشته یک قطعه زمین برای احداث پارک جنگلی در شهر دستجرد تخصیص داده شده که تلاش می‌کنیم با رفع موانع اداری، این پارک جنگلی احداث شود و فضای خوبی را برای شهروندان ایجاد کنیم.

شهردار دستجرد در بخش دیگری از این نشست به برگزاری یادواره شهدای خلجستان قم به‌همت شهرداری دستجرد اشاره کرد و گفت: همچنین المان شهدای گمنام در حال طراحی است و تا دوماه دیگر در این شهر نصب خواهد شد.

طالعی همچنین افزود: در حوزه ایثار و شهادت طی ماه‌های آینده از کتابچه جامع شهدای دستجرد شامل شناسنامه، وصیت‌نامه و خاطرات شهدا رونمایی خواهد شد.

شهر دستجرد قطب گردشگری قم می‌شود/ به‌دنبال الحاق ۴ روستا به دستجرد هستیم

وی تصریح کرد: در بحث شهرسازی به دنبال نقشه‌برداری هوایی، ممیزی املاک و اختصاص کد نوسازی به کل ملک‌های سطح شهر هستیم و پلاک‌های متحدالشکل در هفته‌های آتی نصب خواهد شد.

طالعی بر لزوم مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز د ر شهر دستجرد تأکید کرد و گفت: بر این اساس واحد پلیس ساختمان در شهرداری آغاز به کار کرده و نظارت مستمری بر ساخت‌وسازهای شهری دارد.

وی، یکی دیگر از مشکلات دستجرد را نبود اسناد مالکیتی و زمین‌خواری گسترده عنوان کرد و افزود: با حمایت اداره‌کل دادگستری استان و ناجا به دنبال جلوگیری از زمین‌خواری هستیم و تلاش می‌کنیم اراضی ملی در اختیار دولت یا شهرداری قرار بگیرد.

شهر دستجرد قطب گردشگری قم می‌شود/ به‌دنبال الحاق ۴ روستا به دستجرد هستیم

شهردار دستجرد همچنین از بازنگری طرح تفصیلی شهر دستجرد به منظور افزایش محدوده شهری خبر داد و گفت: در صورت موافقت وزارت کشور و استانداری قم، روستاهای گیو، طینوج، عیسی‌آباد و منصورآباد به دستجرد ملحق می‌شوند و محدوده شهر توسعه پیدا می‌کند.

طالعی افزود: در حال حاضر ۲۸۰ هکتار محدوده شهر و ۶۰۰ هکتار حریم شهر دستجرد است که امیدواریم با پیگیری مسئولان، محدوده شهر را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه در صورت افزایش محدوده شهر دستجرد مشکل مسکن هم حل می‌شود، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ متقاضی در طرح ملی مسکن برای سکونت در این شهر ثبت‌نام کرده‌اند.

شهر دستجرد قطب گردشگری قم می‌شود/ به‌دنبال الحاق ۴ روستا به دستجرد هستیم

شهردار دستجرد با تأکید بر اینکه زمین لازم برای احداث واحدهای مسکن ملی در این شهر تأمین شده است، گفت: پیش‌تر بنیاد مسکن در خیابان شهید کلهری ساخت‌وسازهایی داشت و واحدهای مسکن ملی نیز در همین خیابان ساخته خواهد شد.

وی در پایان به بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری دستجرد اشاره کرد و گفت: بودجه امسال ۱۵ میلیارد و ششصد میلیون تومان است اما رشد آن به دو برابر خواهد رسید.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.