انتخاب بلوار غدیر قم به عنوان محل اجرای آزمایشی طرح‌های ایمن ترافیکی

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از انجام مطالعات و اجرای طرح‌های آزمایشی مختلف ترافیکی در بلوار غدیر به‌عنوان بلوار ایمن شهری خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتخاب بلوار غدیر قم به عنوان محل اجرای آزمایشی طرح‌های ایمن ترافیکی
شناسه : 50778 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مسعود طبیبی از آرام‌سازی جریان ترافیک در شهر به عنوان یکی از اولویت‌های شهرداری یاد کرد و اظهار داشت: در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری کارهای زیادی انجام‌شده، اما تا رسیدن به شرایط مطلوب راه درازی در پیش داریم.

وی، آرام‌سازی جریان ترافیک را یکی از دغدغه‌های شهرداری دانست و افزود: امروز با راه‌اندازی دوربین‌های ترافیکی و ثبت تخلف، شاهد کاهش بسیاری از تصادفات منجر به فوت در شهر هستیم، اما هنوز آمارهای تصادفات نگران‌کننده بوده و زیبنده شهر قم نیست.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تصریح کرد: کاهش سرعت و حفظ فاصله طولی خودروها هنگام رانندگی طرح‌هایی بوده که در حال اجرای آن هستیم و زیرساخت‌های موردنظر برای ثبت این دو تخلف نیز در حال نصب و اجراست.

وی، همکاری شهرداری و شورای شهر قم را در ساماندهی ترافیک بسیار مطلوب دانست و ابراز کرد: به پیشنهاد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، به‌زودی در بلوار غدیر تمام طرح‌های ایمنی به‌صورت کامل اجرا می‌شود.

طبیبی، علت انتخاب بلوار غدیر را به‌عنوان بلوار پایلوت، آمار تخلفات و تصادفات بالای این بلوار عنوان کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح نشان دادن لزوم اجرای هم‌زمان تمام طرح‌های ایمنی در معابر به‌صورت علمی بوده که بدون شک منجر به کاهش تصادفات و تخلفات خواهد شد.

وی، اعمال قانون در کنار آموزش را تنها راه تغییر رفتار ترافیکی شهروندان دانست و تأکید کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید جنبه‌های مهندسی و علمی در حوزه ترافیک، اعمال قانون و جنبه‌های آموزشی و رفتارسازی هم‌زمان انجام شود و نمی‌توانیم در این حوزه گام‌به‌گام حرکت کنیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، مجموعه اقدامات ترافیکی برای آرام‌سازی بلوار غدیر را تشریح کرد و گفت: مجموعه اقداماتی که برای آرام‌سازی بلوار غدیر پیش‌بینی کرده‌ایم، کم کردن عرض معبر، ایجاد سرعت‌کاه و چراغ‌دار کردن تقاطع‌ها بوده که امیدواریم به‌زودی این طرح به مرحله اجرا برسد.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.