تشریح روند جذب هیئت‌ علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم، روند جذب هیئت‌ علمی در دانشگاه را تشریح کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح روند جذب هیئت‌ علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم
شناسه : 50188 | انتشار : 16 فروردین 1401 - 21:09   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، احمد حرمتی در این خصوص گفت: مراحل جذب هیئت علمی به شرح ذیل و به تربیت در روند قرار می‌گیرد و در هر مرحله بررسی‌های لازم انجام می‌گیرد و پس از تأییدیه شش‌گانه، مجوز و حکم صادر می‌شود تا فرد بتواند عضو هیئت علمی دانشگاه شود.

وی افزود: این مراحل شامل «درخواست و تأیید گروه آموزشی»، «بررسی صلاحیت عمومی و اعتقادی»، «بررسی صلاحیت تخصصی»، «تأییدیه دستگاه‌های نظارتی»، «تأییدیه نهایی در هیئت جذب دانشگاه»، «تأیید نهایی و صدور حکم از سوی هیئت جذب و امور هیئت علمی وزارت بهداشت» می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: جذب هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم، به سه صورت «قراردادی»، «حین تعهدات خدمت» و «استخدام پیمانی از طریق فراخوان» است.

حرمتی افزود: مدل اول (قراردادی) برای کسانی انجام می‌شود که فرد، طرح خود را در دانشگاه به‌صورت هیئت‌علمی طی کرده و در حال حاضر طرح وی تمام‌شده است و با توجه به اینکه فعلاً نمی‌توانیم استخدام کنیم و فرد نیز تمامی صلاحیت‌های لازم را دارد، فقط طی سه سال به او مجوز هیئت‌علمی می‌دهیم و بعد از آن مجوز از وزارتخانه گرفته و یا استخدام صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص روش دوم جذب هیئت‌علمی (حین تعهدات) گفت: روش دوم مخصوص افراد حین تعهدات خدمت است، ما رتبه‌های برتر را می‌توانیم سریعاً هیئت‌علمی‌کنیم چراکه آن‌ها صلاحیت را داشته و توانسته‌اند رتبه‌های برتر را کسب کنند.

وی ادامه داد: سایر موارد را وزارتخانه به‌ عنوان هیئت‌علمی حین تعهدات معرفی می‌کند که رشته‌های فوق تخصصی را معمولاً این‌گونه عمل می‌کند و یا اینکه یک فردی به دانشگاه برای طرح نیروی انسانی خود مثلاً ضریب K تخصص و فوق تخصص می‌آید و ما ایشان را در گروه آموزشی بررسی می‌کنیم و اگر در حوزه آموزش و درمان مناسب باشد و توانایی لازم را کسب کند از او می‌خواهیم که عضو هیئت‌علمی دانشگاه شود و در صورتی‌ که خود فرد نیز تمایل داشت، از دستگاه‌های نظارتی نیز صلاحیت وی اخذ و درصورتی‌که مشکلی در این خصوص نداشته باشد، جذب هیئت‌علمی می‌شود و به‌ محض اینکه تعهدات حین خدمت تمام شود، هیئت‌علمی آن فرد هم تمام خواهد شد.

حرمتی در خصوص مدل سوم جذب (استخدامی) گفت: سومین مدل هم استخدام پیمانی است که از طریق فراخوان وزارتخانه در رشته‌های موردنیاز جذب صورت می‌گیرد و فراخوان‌ها نیز به‌صورت کشوری اعلام می‌شود و از کل کشور افرادی که علاقه به خدمت در قم داشته باشند، در فراخوان شرکت کرده و مراحل را انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: بعد از آن که نظارت‌ها انجام و تأییدها صورت گرفت، بر اساس اولویت افراد مشخص و در سایت قرار می‌گیرد و بر اساس ظرفیتی که داده‌شده، وزارتخانه بررسی و به ما اعلام می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند اعتراضی گفت: ممکن است در این فرایند جذب، فردی اعتراض داشته باشد که می‌تواند اعتراض خود را در وزارتخانه مطرح و وزارت نیز بررسی می‌کند و درصورتی‌که اعتراض را وارد بداند به یک استان دیگر به‌عنوان بی‌طرف، مدارک را ارسال تا آن‌ها نیز بررسی و نتیجه را به وزارتخانه اعلام کنند.

حرمتی تأکید کرد: تمامی موارد و روند جذب هیئت‌علمی بر اساس مباحث قانونی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی هر فرد است و اینکه گفته شود، فردی بدون صلاحیت جذب می‌شود، صحیح نیست.

نوشته های مشابه
جزئیات مراسم تشییع حجت‌الاسلام باقرزاده اعلام شد
خبرنگاران قم به تماشای «پروین» نشستند
حمایت ستاره‌های فوتبال و سینما از صنعت کفش ایران
صنعت کفش قم در دوران طلایی است/ ۷۰ درصد کفش ماشینی در قم تولید می‌شود
نمایشگاه کفش ایران در سطح جهانی است/ ظرفیت‌های صادراتی قم به تجار خارجی معرفی می‌شود
بازدید «بهروز شعیبی» از دفتر انجمن سینمای جوانان قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.