تشریح روند جذب هیئت‌ علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم، روند جذب هیئت‌ علمی در دانشگاه را تشریح کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تشریح روند جذب هیئت‌ علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم
شناسه : 50188 | انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، احمد حرمتی در این خصوص گفت: مراحل جذب هیئت علمی به شرح ذیل و به تربیت در روند قرار می‌گیرد و در هر مرحله بررسی‌های لازم انجام می‌گیرد و پس از تأییدیه شش‌گانه، مجوز و حکم صادر می‌شود تا فرد بتواند عضو هیئت علمی دانشگاه شود.

وی افزود: این مراحل شامل «درخواست و تأیید گروه آموزشی»، «بررسی صلاحیت عمومی و اعتقادی»، «بررسی صلاحیت تخصصی»، «تأییدیه دستگاه‌های نظارتی»، «تأییدیه نهایی در هیئت جذب دانشگاه»، «تأیید نهایی و صدور حکم از سوی هیئت جذب و امور هیئت علمی وزارت بهداشت» می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: جذب هیئت‌علمی در دانشگاه علوم پزشکی قم، به سه صورت «قراردادی»، «حین تعهدات خدمت» و «استخدام پیمانی از طریق فراخوان» است.

حرمتی افزود: مدل اول (قراردادی) برای کسانی انجام می‌شود که فرد، طرح خود را در دانشگاه به‌صورت هیئت‌علمی طی کرده و در حال حاضر طرح وی تمام‌شده است و با توجه به اینکه فعلاً نمی‌توانیم استخدام کنیم و فرد نیز تمامی صلاحیت‌های لازم را دارد، فقط طی سه سال به او مجوز هیئت‌علمی می‌دهیم و بعد از آن مجوز از وزارتخانه گرفته و یا استخدام صورت می‌گیرد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص روش دوم جذب هیئت‌علمی (حین تعهدات) گفت: روش دوم مخصوص افراد حین تعهدات خدمت است، ما رتبه‌های برتر را می‌توانیم سریعاً هیئت‌علمی‌کنیم چراکه آن‌ها صلاحیت را داشته و توانسته‌اند رتبه‌های برتر را کسب کنند.

وی ادامه داد: سایر موارد را وزارتخانه به‌ عنوان هیئت‌علمی حین تعهدات معرفی می‌کند که رشته‌های فوق تخصصی را معمولاً این‌گونه عمل می‌کند و یا اینکه یک فردی به دانشگاه برای طرح نیروی انسانی خود مثلاً ضریب K تخصص و فوق تخصص می‌آید و ما ایشان را در گروه آموزشی بررسی می‌کنیم و اگر در حوزه آموزش و درمان مناسب باشد و توانایی لازم را کسب کند از او می‌خواهیم که عضو هیئت‌علمی دانشگاه شود و در صورتی‌ که خود فرد نیز تمایل داشت، از دستگاه‌های نظارتی نیز صلاحیت وی اخذ و درصورتی‌که مشکلی در این خصوص نداشته باشد، جذب هیئت‌علمی می‌شود و به‌ محض اینکه تعهدات حین خدمت تمام شود، هیئت‌علمی آن فرد هم تمام خواهد شد.

حرمتی در خصوص مدل سوم جذب (استخدامی) گفت: سومین مدل هم استخدام پیمانی است که از طریق فراخوان وزارتخانه در رشته‌های موردنیاز جذب صورت می‌گیرد و فراخوان‌ها نیز به‌صورت کشوری اعلام می‌شود و از کل کشور افرادی که علاقه به خدمت در قم داشته باشند، در فراخوان شرکت کرده و مراحل را انجام می‌دهند.

وی بیان داشت: بعد از آن که نظارت‌ها انجام و تأییدها صورت گرفت، بر اساس اولویت افراد مشخص و در سایت قرار می‌گیرد و بر اساس ظرفیتی که داده‌شده، وزارتخانه بررسی و به ما اعلام می‌کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به روند اعتراضی گفت: ممکن است در این فرایند جذب، فردی اعتراض داشته باشد که می‌تواند اعتراض خود را در وزارتخانه مطرح و وزارت نیز بررسی می‌کند و درصورتی‌که اعتراض را وارد بداند به یک استان دیگر به‌عنوان بی‌طرف، مدارک را ارسال تا آن‌ها نیز بررسی و نتیجه را به وزارتخانه اعلام کنند.

حرمتی تأکید کرد: تمامی موارد و روند جذب هیئت‌علمی بر اساس مباحث قانونی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای و اخلاقی هر فرد است و اینکه گفته شود، فردی بدون صلاحیت جذب می‌شود، صحیح نیست.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.