با سوادی ۹۸ درصد از جمعیت استان قم

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 98 درصد جمعیت استان در گروه سنی 9 تا 49 سال با سواد هستند که بالاتر از نرخ کشوری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
با سوادی ۹۸ درصد از جمعیت استان قم
شناسه : 497 | انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶   پرینت

به گزارش پایگاه خبری شهر۲۰ به نقل از فارس قم، حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به عملکرد نهضت سواد آموزی استان قم اظهار کرد: امسال در مجموع حدود هشت هزار نفر در دوره‌های سوادآموزی در استان ثبت نام و شرکت کردند و رتبه استان قم در سال جاری در جذب سوادآموزان در کشور رتبه پنجم بود.

وی ادامه داد: طرح نماز کلید بهشت را در نهضت سوادآموزی استان قم اجرا می‌کنیم، همچنین محتوای آموزشی در راستای شعار امسال که حمایت از کالای داخلی است را به وزارت آموزش و پرورش ارسال کردیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: فعالیت‌هایی به صورت رایگان برای سوادآموزی اتباع خارجی در استان انجام دادیم و حدود دو هزار و ۸۰۰ نفر از این اتباع در دوره‌های سوادآموزی شرکت کردند.

قاسمی نیا با اشاره به لزوم توجه به افراد کم سواد بزرگسال اظهار کرد: کتاب‌هایی را برای این افراد کم سواد به کتابخانه‌های روستایی اهدا کردیم، همچنین در کنار خواندن و نوشتن مهارت‌های اساسی را به افراد بی سواد و کم سواد آموزش می‌دهیم.

وی ادامه داد: جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی در بخش‌های شهر قم برگزار  شده و همچنین طرح آموزش مقدماتی کار با یارانه در استان برای سوادآموزان نهضت سوادآموزی در حال اجرا است و این طرح گامی در راستای تحقق دولت الکترونیک است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: کمیته امداد استان قم تعدادی از مددجویان بی سواد را شناسایی کرده است و این مددجویان در صورت با سواد شدن ۱۰۰ هزار تومان هدیه نقدی و پنج میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه از کمیته امداد دریافت می‌کنند.

قاسمی نیا با اشاره به تعداد افراد بی سواد در استان قم اظهار کرد: از میان افراد بالای ۶ سال در استان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۱۲۰ هزار نفر بی سواد هستند که ۳۳ هزار نفر از آن‌ها سنینی بین ۱۰ تا ۴۹ سال دارند.

وی ادامه داد: دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال جزو دوره‌های سوادآموزی هستند، ۱۷۹ هزار نفر در استان قم براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ تحصیلات ابتدایی دارند. ۱۲۸ هزار نفر از مردم استان هم تحصیلاتشان در حد دوره راهنمایی است و باید برای این افراد دوره‌هایی برگزار شود تا سواد را فراموش نکنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: ۹۸ درصد جمعیت استان در گروه سنی ۹ تا ۴۹ سال با سواد هستند که بالاتر از نرخ کشوری است، در گروه سنی ۶ سال و بالاتر ۹۱ درصد جمعیت استان قم با سواد هستند، به مناسبت هفتم دی ماه روز سوادآموزی پیشنهاد می‌کنم که از ۲۰۰ نفر از افرادی که از نهضت سوادآموزی شروع کردند و به مراتب بالا رسیدند، در مراسمی تقدیر شود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.