آیت‌الله‌ علوی‌گرگانی به ملکوت اعلی پیوست

در پی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی‌گرگانی از مراجع تقلید شیعه، پیکر ایشان در دو شهر گرگان و قم تشییع و در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آیت‌الله‌ علوی‌گرگانی به ملکوت اعلی پیوست
شناسه : 49043 | انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیت‌الله سید محمد علی علوی‌گرگانی از مراجع تقلید جهان تشیع، عصر امروز ساعت ۱۵:۴۰ در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم ربانی صبح شنبه هفته جاری به علت بیماری عفونی و تب بالا در بیمارستان بستری شد و از یکشنبه با تشدید بیماری به کما رفت.

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت عصر دوشنبه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب از این مرجع تقلید عیادت کرده بودند و از نامساعد بودن وضعیت عمومی وی خبر دادند.

دفتر آیت‌الله علوی‌گرگانی با صدور اطلاعیه‌ای آخرین جزئیات مراسم تشییع و تدفین پیکر این مرجع تقلید در شهرهای گرگان و قم را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه، مراسم تشییع اول از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۵ اسفند از میدان شهرداری به سمت امامزاده عبدالله در شهر گرگان برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تشییع دوم و تدفین این مرجع تقلید از ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۲۶ اسفند از مسجد امام حسن عسگری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از استادان درس خارج فقه و اصول فقه در قم بود. او از جمله شاگردان آیت‌الله بروجردی، امام خمینی(ره)، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله اراکی بود.

علاوه بر سال‌ها تدریس در سطوح عالی حوزه و تربیت صدها شاگرد در حوزه علمیه قم، ساخت چندین مسجد و درمانگاه در استان‌های گلستان و سمنان و همچنین تأسیس صندوق قرض‌الحسنه در تهران از جمله اقدامات اجتماعی این مرجع و فقیه انقلابی است.

نوشته های مشابه
سفرنامه‌نویسی ساده نیست/ خط قرمزها را می‌شناسم/ فعلاً برنامه‌ای برای ساخت رادیو هفت ندارم
تفاوت‌های فرهنگی ایران و ژاپن/ ایرانی‌ها شادند ژاپنی‌ها پر کار!
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.