نوع تکریم زائر در نگاه او به قم تأثیرگذار است/ اگر بد رفتاری شود به حساب تمام قم نوشته می‌شود

حجت‌الاسلام رفیعی، یکی از ویژگی یاران حضرت مهدی(عج) را تواضع عنوان کرد و گفت: نوع تکریم و استقبال از زائران قطعاً اثر مثبتی بر روی آنان خواهد داشت و اگر برخورد منفی نیز صورت بگیرد این برخورد به‌حساب تمام قم نوشته خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نوع تکریم زائر در نگاه او به قم تأثیرگذار است/ اگر بد رفتاری شود به حساب تمام قم نوشته می‌شود
شناسه : 48870 | انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم «هم‌عهد با ولایت» ویژه تجدید بیعت کارکنان شهرداری قم با امام زمان(عج) و آغاز فعالیت ستادهای خدمت‌رسانی شهرداری به زائران شهر مقدس قم که صبح امروز با حضور شهردار، معاونین، مدیران و جمعی از پرسنل شهرداری قم در آستانه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، به تبیین ویژگی‌های مهدی یاوران پرداخت و ابراز کرد: ویژگی‌های یاران حضرت را ذکر کرد که نخستین ویژگی این بوده که انگیزه کارشان الهی است، اگر نظافت خیابان‌ها، راهنمایی مردم و هر خدمتی را که ارائه می‌دهید با نیت الهی انجام دهید، این کار برای شما به‌عنوان عبادت ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: دومین ویژگی یاران مهدی(عج) تواضع است؛ باید با مردم با خوش‌اخلاقی برخورد کنید و نوع تکریم و استقبال از زائران قطعاً اثر مثبتی بر روی آنان خواهد داشت و اگر برخورد منفی نیز صورت بگیرد این برخورد به‌حساب تمام قم نوشته خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه نیمه شعبان، عاشورا، عرفه و مناسبت‌های این‌چنینی فرصت‌های طلایی برای جذب مردم به‌ویژه جوانان به دین هست، ابراز کرد: برخورد یک خادم، یک نیروی شهرداری، یک کارگزار دولتی می‌تواند نگاه زائر را به قم و دین عوض کند.

رفیعی با تأکید بر اینکه یاران حضرت در مقابل دشمن محکم هستند و در برابر مؤمنین با فروتنی رفتار می‌کنند، گفت: ویژگی دیگر این است که یاران حضرت اهل مبارزه و جهاد هستند و از سرزنش و تمسخر دیگران هراسی ندارند؛ اگر زائری با شما برخورد مناسبی نداشت شما تحمل‌کنید و با مهربانی جوابش را بدهید.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین خاطرنشان کرد: شما می‌توانید در کنار وظیفه‌ای که دارید جهاد تبیین را نیز با تذکر لسانی و امربه‌معروف انجام دهید و از دین و احکام الهی دفاع کنید.

نوشته های مشابه
پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
بررسی روند پروژه‌های منطقه یک قم
اجرای ۹۷ پروژه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.