جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در قم برگزار می‌شود

دبیر اجرایی نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی رضوی از برگزاری این جشنواره به میزبانی قم خبر داد و گفت: مرحله نهایی این جشنواره با محوریت موضوع «زیارت» از ۲۲ تا ۲۵ اسفندماه به‌شکل غیر حضوری برگزار می‌شود و برگزیدگان از میان ۱۱ گروه نمایشی حاضر در بخش نهایی معرفی خواهند شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در قم برگزار می‌شود
شناسه : 48439 | انتشار : ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی فرحناک پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره سراسری نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی رضوی (زیارت) که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند اجرایی این جشنواره که برای نخستین‌بار در حال برگزاری است، اظهار کرد: در بخش نمایشنامه‌خوانی ۶۷ گروه نمایشی از شهرستان‌های مختلف استان‌های همدان، گیلان، قم، کرمانشاه، تهران، اردبیل، اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان، مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، البرز، مازندران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، لرستان، خراسان شمالی، آذربایجان غربی، خوزستان و سیستان و بلوچستان، با ارسال درخواست حضور،آمادگی خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام کردند.

وی تصریح کرد: گروه‌های نمایشی تنها می‌توانستند از متون معرفی شده توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) استفاده کنند.

دبیر اجرایی جشنواره نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی رضوی افزود: نمایشنامه‌های «مرضیه» اثر علی حاتمی نژاد، «روز بر می‌آید» اثر ایوب آقاخانی، «شصت دقیقه مانده به وقت بارانی» اثر محمدرضا آریانفر، «سفر به اقلیم آفتاب» اثر رضا صابری، «سردار» اثر نادر برهانی مرند، «دل لرزه» اثر سید علی موسویان، «به روایت خورشید» اثر سیدحسین فدایی حسین و «چراغ گمشدگان» اثر مرتضی هاشم پور، ۸ نمایشنامه‌ معرفی شده از سوی دبیرخانه این جشنواره به شرکت‌کنندگان بودند.

فرحناک افزود: با پیدایش موج جدید بیماری کرونا در سراسر کشور، تعدادی از گروه‌های نمایشی موفق به ادامه کار نشده و انصراف خود را به دبیرخانه جشنواره اعلام کردند که در نهایت پس از اتمام مهلت ارسال فیلم آثار نمایشنامه‌خوانی در ۲۵ بهمن ماه، تعداد ۲۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی تصریح کرد: همچنین پس از بازبینی آثار ارسالی توسط هیئت انتخاب متشکل از آقایان سید حسین فدایی‌حسین ، محمدرضا آزاد و علی فرحناک، ۱۱ گروه نمایشنامه‌خوانی به مرحله نهایی راه یافتند.

دبیر اجرایی جشنواره نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی رضوی افزود: طبق برنامه ریزی قبلی، مقرر شده بود جشنواره از ۷ تا ۱۰ اسفند ماه سال جاری در شهر قم برگزار و جوایز برگزیدگان دو بخش نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی در مراسم اختتامیه همزمان با عید مبعث اهدا شود اما متأسفانه با اوج گیری مجدد بیماری کرونا، عملا این امکان مهیا نشده و برگزاری جشنواره به تاریخ ۲۲ تا ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ و بصورت غیر حضوری تغییر یافت.

فرحناک تصریح کرد: داوری آثار این جشنواره از طریق تماشای فیلم‌های نمایشنامه‌خوانی توسط آقایان منوچهر اکبر لو ، شهرام کرمی و مهرداد رایانی مخصوص صورت خواهد گرفت.

وی همچنین به تعداد شرکت‌کنندگان بخش نمایشنامه‌نویسی جشنواره رضوی اشاره کرد و گفت: ۵۹ اثر از نویسندگان سراسر کشور تا ۳۰ بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره ارسال و در حال ارزیابی و داوری است.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره نمایشنامه‌خوانی و نمایشنامه‌نویسی رضوی افزود: این نمایشنامه‌ها با موضوعات مرتبط با فرهنگ رضوی در سه بخش بزرگسال، کودک و نوجوان و عروسکی، ارزیابی می‌شوند و برگزیدگان این بخش نیز ر مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

خاطرنشان می‌شود اسامی گروه‌های نمایشی راه‌یافته به بخش نمایشنامه‌خوانی جشنواره رضوی به شرح زیر است:

نمایشنامه‌خوانی روز بر می‌آید به کارگردانی اکرم صادقیان از شهر اندیشه

نمایشنامه‌خوانی روز بر می‌آید به کارگردانی پگاه پورکاشفی از کرمانشاه

نمایشنامه‌خوانی روز بر می‌آید به کارگردانی حمیدرضا رکنی از تهران

نمایشنامه‌خوانی دل لرزه به کارگردانی شهریار نیریز نقدهی از ارومیه

نمایشنامه‌خوانی سردار به کارگردانی علی احمدی از قم

نمایشنامه‌خوانی چراغ گمشدگان به کارگردانی علی زیستی از کرمانشاه

نمایشنامه‌خوانی شصت دقیقه مانده به وقت بارانی به کارگردانی غزال علی حیدری از اصفهان

نمایشنامه‌خوانی مرضیه به کارگردانی گلاره فرشچیان از تهران

نمایشنامه‌خوانی شصت دقیقه مانده به وقت بارانی به کارگردانی سعید نظری از شیراز

نمایشنامه‌خوانی مرضیه به کارگردانی سید رضی محمودی از اردبیل

نمایشنامه‌خوانی سردار به کارگردانی حسین زارعی از بندر گناوه

نوشته های مشابه
یزدی‌‌ها «قمپز» را شیرین کردند
برگزیدگان جشنواره «نامه نامور» در قم تجلیل شدند
آبیاری سنتی فضای سبز در قم نداریم
خرید ۵۰ دستگاه واگن متروی قم از شرکت پوژن چین
هزینه ۱۳۰ میلیارد تومانی تکمیل دسترسی‌های تونل غدیر
تقدیر از شهردار قم به‌پاس ۲۱ سال تلاش اثرگذار در مدیریت شهری
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.