نخستین جشنواره ملی مشارکت‌ اجتماعی سلامت برگزار می‌شود

دبیر کارگروه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اعلام فراخوان نخستین جشنواره ملی مشارکت اجتماعی سلامت، گفت: این جشنواره در بخش‌‌های «هنرهای تجسمی»، «ادبی»، «فیلم، موسیقی و هنرهای نمایشی»، «دیجیتال»، «خبر و رسانه‌»، «ایده‌ها و تجارب نوآورانه» و «آموزش، پژوهش و فناوری» برگزار می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین جشنواره ملی مشارکت‌ اجتماعی سلامت برگزار می‌شود
شناسه : 47677 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، محمد مهدی سلطانی دبیر کارگروه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قم در نشست خبری سفیران جشنواره مشارکت‌ اجتماعی سلامت که در سالن اجتماعات امام علی(ع) دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: در پی بحران‌های حوزه سلامت به ویژه اپیدمی ویروس کرونا در کشور، وزارت بهداشت متشکل از اداره‌کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با مشارکت اساتید و نخبگان حوزه مشارکت و معاونت فرهنگی دانشجویی، برگزاری نخستین جشنواره «مشارکت‌های اجتماعی سلامت» را کلید زد.

وی در ادامه به بیان محورهای هفت گانه این جشنواره پرداخت و عنوان کرد: «کار داوطلبی»، «مشارکت اجتماعی و کرونا»، «مشارکت اجتماعی افراد شاخص (برند)»، «موانع موجود در جلب مشارکت‌های عمومی»، «سبک زندگی سالم و مسئولیت‌پذیری اجتماعی»، «مشارکت اجتماعی از منظر دین، معنویت و اخلاق» و «مسئولیت‌پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی»، محورهای مهم جشنواره مشارکت‌های اجتماعی سلامت هستند.

دبیر کارگروه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: این جشنواره شامل بخش‌‌های «هنرهای تجسمی»، «ادبی»، «فیلم، موسیقی و هنرهای نمایشی»، «دیجیتال»، «محصولات خبری و رسانه‌ای»، «ایده‌ها و تجارب نوآورانه» و «آموزش، پژوهش و فناوری» می‌شود و شرکت‌کنندگان جشنواره در بخش‌های سه‌گانه عمومی، دانشگاهی و دانش‌‌آموزی می‌توانند آثار خود را ارسال کنند. 

سلطانی افزود: بخش هنرهای تجسمی جشنواره شامل قالب‌های نقاشی، طراحی، کاریکاتور، پوستر، خطاطی، عکس، مجموعه عکس، پی نما، محصولات تبلیغاتی و اینفوگرافی و بخش ادبی شامل شعر (کلاسیک، نو، طنز)، ترانه، داستان، داستان کوتاه و مقاله ادبی می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین هنرمندان و هنرجویان می‌توانند آثار خود را در بخش هنری در قالب‌های فیلمنامه، نمایشنامه، فیلم کوتاه داستانی، مستند، پویانمایی، تیزر و نماهنگ، تئاتر (تئاتر صحنه‌ای، خیابانی، تله‌تئاتر، نمایشنامه‌خوانی)، پادکست، گیم و موشن‌گرافی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر کارگروه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین با اشاره به بخش محصولات خبری و رسانه‌ای، افزود: قالب‌های این بخش شامل خبر، گزارش، مقاله و مصاحبه می‌شود که امیدواریم اصحاب رسانه استان مشارکت جدی داشته باشند.

سلطانی ادامه داد: آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به نخستین جشنواره مشارکت اجتماعی سلامت ۱۵ اسفند ماه سال جاری بوده و تاریخ برگزاری جشنواره ۲۸ اردیبهشت ماه سال آینده در مرکز بین‌الملی همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی با بیان اینکه هر فردی که صاحب اثر باشد امکان شرکت در جشنواره را دارد، افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جوایز نفیسی برای برگزیدگان جشنواره در نظر گرفته شده که بعد از داوری آثار تقدیم آنان خواهد شد. 

 دبیر کارگروه دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی قم در نخستین جشنواره مشارکت اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه جشنواره در تهران بوده و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند با مراجعه به سایت https://www.festivalsph.ir/fa/ اقدام به ثبت نام و ارسال اثر کنند.

*دانشگاه علوم پزشکی قم در رتبه سوم ارسال آثار به جشنواره 

در ادامه این نشست خبری، حجت‌ الاسلام عباس‌علی واشیان عضو کارگروه کشوری نخستین جشنواره مشارکت اجتماعی سلامت، ضمن تبریک اعیاد ماه مبارک رجب، به بیان روند برگزاری این جشنواره اشاره و اظهار کرد: دو سال پیاپی جشنواره به شکل استانی در زنجان برگزار می‌شد که بعد از این تجربه موفق، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم به برگزاری آن در سطح ملی گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون قریب به ۲ هزار اثر به جشنواره از سراسر کشور ارسال شده که دانشگاه علوم پزشکی قم رتبه سوم را دارد که امیدواریم در حوزه سازمان‌های مردم نهاد، مشارکت اجتماعی و مسئولیت پذیری اجتماعی به رتبه نخست دست یافته و قله را فتح کنیم.

واشیان با بیان اینکه رویکرد پاسخگویی اجتماعی نگاهی جهانی دارد و مختص ملل و مکاتب مختلف است، افزود: جمهوری اسلامی ایران در صحنه بحران‌‌های مختلف هشت ساله جنگ تحمیلی، زلزله، سیل و کرونا در عمل این رویکرد را داشته و اگر قرار باشد مستندسازی در این زمینه صورت بگیرد بهترین زمان برای ارائه آثار با رویکرد مشارکت اجتماعی سلامت است.

نوشته های مشابه
برنامه اکران پردیس بازار شهر قم در ایام دهه کرامت
مهار آتش‌سوزی فروشگاه تزئینات منزل در بلوار امین قم
آرزوهای شیرین برای محله‌ای در دروازه تاریخ
تأکید شهردار قم بر ساماندهی چهارراه بازار
۱۵۰ ایستگاه اتوبوس در قم بهسازی می‌شود
جانمایی پارک ۱۰۰۰ موتورسیکلت در پارکینگ زائر قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.